• Anonym (När man inte orkar)

Dags nu?

Första advent imorgon.. Jag har ont i halsen och har ändå hållit igång hela dan, eftersom vi har barn. Kvällen börjar bra. Vi dansar allihopa till hög musik. Sen börjar kraven, som kommer ibland. Han vill att jag gör en sak på en gång. Tänker inte gå in närmare på vad det är. Och det spelar ingen roll heller.. Jag säger att jag gör det imorgon, för att jag inte orkar göra mer grejer idag. Och när jag säger att jag gör det imorgon så blir det gjort imorgon.. Men nej, det räcker inte för honom. Fortsätter tjata. Och nu vill jag inte mer. Funderar på skiljsmässa. Input på det?

• Svar på tråden Dags nu?

Det är inte dags. Jag lämnade situationen. Min man ställde sej då med disken. Grejer kommer bli gjorda idag istället. Och jag är glad att jag har en fin man. Jag har inte alltid haft det. Jag hade en man som slog mej. Jag är därför känslig för påtryckningar och tjat. Jag vet att man måste lämna när någon inte respekterar ens gränser. Min man respekterar min gräns. Jag är glad för det. Han är ingen ängel. Men han är en fin man. Så glad för det. Ta hand om varandra i advent.

exandthecity skrev 2021-11-28 08:40:39 följande:

Aha ni har haft makeup6..

• Anonym (Q)

Konstig vändning o inlägg.

• Anonym (A)
    Anonym (Q) skrev 2021-12-01 18:16:47 följande:
    Japp

Anonym (A) skrev 2021-12-01 21:30:23 följande:

Japp

• Jonnynilsson

Droger kan grumla sinnet rejält och små problem blir plötsligt stora och oövervinnerliga. Dagen efter ser man saken ur ett annat ljus.

Ja jag räknar alkohol som en drog.
    Jonnynilsson skrev 2021-12-02 08:32:54 följande:

Droger kan grumla sinnet rejält och små problem blir plötsligt stora och oövervinnerliga. Dagen efter ser man saken ur ett annat ljus.

Ja jag räknar alkohol som en drog.

Jaha, noterat. Jag hade inte tagit några droger den kvällen. Hade du?
Svar på tråden Dags nu?