Ni som bor i innerstan! Hur gör ni med bilen?
Det är ju hopplöst med parkering. Hur löser ni det?
Det är ju hopplöst med parkering. Hur löser ni det?
Vi bor i nyproduktion och hade sån tur att man byggde garage under huset. Vi betalar 1800 för en plats där. Här finns inte boendeparkering, så vi är väldigt nöjda med vår plats.
Kostnadsbilden ser nog väldigt olika ut beroende på var i landet och var i stan man väljer att bo.
Väljer man att bo i en lägenhet från 1800-talet i absoluta centrum i Stockholm eller Göteborg så får man nog vara beredd på att betala en del för att köpa eller hyra parkeringsplats.
Man måste inte heller ha bil i centrum då det oftast går bra att åka kollektivt samtidigt behöver man inte bo i centrum. Det är val som man får göra utifrån de förutsättningar man har.
Bor i absoluta centrum i Göteborg. Hyr bil vid behov för 400 kr/dygn fria mil. Parkerar i garage vid mitt jobb 2 km från där jag bor, billigt cirka 50 kr/dygn. Parkering kostar annars drygt 1000 kr i månaden vid mig och då får man dels vänta länge på att få det beviljat, ingen fast parkering utan ändå åka runt, stå ute inte i garage, åka runt och leta ledig plats och hamna långt bort från huset ändå.
Jag hyr en garageplats. Det känns självklart att göra det, så att man får ha bilen ifred. Visst kostar det, men det är det värt när alternativet är att åka runt och leta parkeringsplats hela tiden och behöva flytta bilen när det är städnatt.
Dessutom anser jag att gatuparkering skall vara till för tillfällighetsbesökande och inte boende.
Har ingen. Behövs en nye. Använder tåg/buss/tunnelbana. Känner mig väldigt nöjd med att spara in pengar varje dag. Tänker mycket på miljön också. Tycker det är oerhört synd att så många människor ?måste? ha bil i innerstan. Varför? Förstår om ens arbetsplats ligger väldigt avsides men annars?? Nej, kan inte förstå det. Tänk på miljön!
Har ingen. Behövs en nye. Använder tåg/buss/tunnelbana. Känner mig väldigt nöjd med att spara in pengar varje dag. Tänker mycket på miljön också. Tycker det är oerhört synd att så många människor ?måste? ha bil i innerstan. Varför? Förstår om ens arbetsplats ligger väldigt avsides men annars?? Nej, kan inte förstå det. Tänk på miljön!
Hyr p-plats avhyresvärden för 200 kr/mån.
Om man har barn, behöver man bil. Det går inte att jämföra med kollektivtrafik, de används för helt olika sammanhang.