• LadyJane

En fråga till er som inte vill vaccinera er

oOOo oOOo skrev 2021-11-29 21:19:11 följande:
    Att försöka påvisa något är fel väg att gå om man är en seriös forskare. Risken är stor att man bortser från sådant som inte påvisar det man vill visa. 
    Då stirrar du enbart på en enda studie och vägrar erkänna alla andra 9999 som undersöker andra perspektiv.
    Det är så antivaxxers argumenterar.
  • LadyJane
    oOOo oOOo skrev 2021-11-30 10:50:53 följande:
    Vilken studie är det du menar att jag stirrar på? Drömmer
    Tvärtom är det bara en allmän observation att läkaren ovan inte riktigt verkar ha koll på hur seriös forskning bedrivs. Det kan ju förvisso vara så att läkaren egentligen inte är läkare alls och att hen inte är särskilt representativ vilket ju är det troliga.

Rent generellt tycker jag vaccin är det bästa som hänt mänskligheten sedan skivat bröd men det betyder ju inte att man skall acceptera dåligt bedriven forskning för det.
    Jag syftar på hela ditt resonemang.
  • LadyJane
    oOOo oOOo skrev 2021-11-30 10:50:53 följande:
    Vilken studie är det du menar att jag stirrar på? Drömmer
    Tvärtom är det bara en allmän observation att läkaren ovan inte riktigt verkar ha koll på hur seriös forskning bedrivs. Det kan ju förvisso vara så att läkaren egentligen inte är läkare alls och att hen inte är särskilt representativ vilket ju är det troliga.

Rent generellt tycker jag vaccin är det bästa som hänt mänskligheten sedan skivat bröd men det betyder ju inte att man skall acceptera dåligt bedriven forskning för det.
    Dessutom är tvättmaskinen guds gåva till folket. Solig
  • LadyJane
    Anonym (OvaCC) skrev 2021-11-30 21:42:44 följande:

Tycker inte jag ska behöva välja mellan att behålla jobbet eller vara ovaccinerad. Varför skulle det finnas endast det alternativet. 

Själva vacc skrämmer inte lika mycket som tvånget. 

Larva dig inte, det finns inget tvång.

Däremot har du ingen rättighet att utsätta andra för allvarligt hot mot deras liv och hälsa. Har du ett sådant arbete att du jobbar nära andra människor är konsekvensen som ovaccinerad självklar. Antingen blir du omplacerad eller uppsagd pga arbetsbrist. Men du är inte tvingad för det är ingen rättighet att ha ett jobb. Det är något du väljer eller inte väljer.

Poängen är att du inte kan skylla på andra utan måste ta ansvar för dina egna val och ta konsekvenserna av det.
  • LadyJane
    Anonym (OvaCC) skrev 2021-12-01 23:40:32 följande:
    Lugn, antigen dör jag av corona eller av svält eftersom jag förlorar jobbet, om jag inte tar livet av mig först för alla kommentarer jag fått som ovaccinerad.
    Det finns andra sätt att ta ansvar än att vacc sig.
    Trivs du i din tätstickade offerkofta?

Om du inte är totalt isolerad långt från mänskligheten? Under en pandemi är svaret nej.
  • LadyJane
    Anonym (MS) skrev 2021-12-02 11:37:54 följande:

"Vaccinet" skyddar inte mot smitta som vaccin gjorde tidigare när du fick immunitet.

Vaccinerade kan bli sjuka. Dock minskar det risken för allvarlig sjukdom.
    Vaccinerade bär smittan och sprider den vidare. Dock inte lika länge.
    Vaccinet måste fyllas på med korta intervall. Osäker verkan mot nya mutationer.

Eftersom detta så kallade vaccin fungerar som det gör så är det mest ett skydd för dig själv så varför tvinga andra att vaccinera sig? Smittan kommer endå inte försvinna och du kan fortfarande bli sjuk och smitta andra.

Anledning jag inte vaccinerar mig är:
    Jag tillhör ingen riskgrupp. Är frisk med historiskt bra immunförsvar, fysiskt aktiv (tränar kampsport och gymmar totalt 7 pass i veckan), är dock lite överviktig efter senaste året med restriktioner. I min åldersgrupp (45) så är detta inte farligare än vanlig influensa.

Under hela pandemin så har jag varit instruktör åt barn och vuxna, har tränat (dvs haft nära fysik kontakt med) både vuxna och ungdomar som visat sig haft corona. Varit lätt förkyld 2 ggr men ingen covid om regionens tester är pålitliga.

Hur förklarar du varför samtliga experter vill uppnå flockimmunitet? Du påstår ju att vaccin är verkningslöst för flockimmuniteten, så hur kommer det sig att det är vad man strävar efter i hela världen bla genom vaccin.

Tycker du att det är värt att ha en högre risk för att bli sjuk och få svårare kroniska skador eller är det bättre med en mindre risk med mildare skador?
  • LadyJane
    Anonym (MS) skrev 2021-12-02 14:14:31 följande:
    Jag kan inte förklara hur någon annan tänker.

Har aldrig påstått. Klassisk strawman. Sluta ljuga.
    FHM strävade efter flockimunitet utan vaccin i början eller har du glömt bort det...

För just mig, vilket TS frågade efter, så ja. Alla gör sina egna val utifrån sina egna förutsättningar och eget resonemang.
    Styr du själv dina egna tankar eller gör någon annan det åt dig?

Jag frågar inte efter hur andra tänker utan dina egna tankar kring den fakta som finns varför experter vill uppnå flockimmunitet genom vaccination. Går det bra att svara nu?
    Det finns fullt läsbar fakta om det här och du bör väl ha läst lite om det eftersom du har så mycket åsikter.

Du har visst glömt att FHM sa att enda sättet att få stopp på en pandemi är genom flockimmunitet. De sa också att det enda sättet att göra det på är att antingen ha sjukdomen eller vaccineras. Har du "glömt det"?
    Och från början fanns inte vaccin, det måste du vara medveten om?

Gå nu tillbaka och läs det du skrivit:
    "Vaccinet" skyddar inte mot smitta som vaccin gjorde tidigare när du fick immunitet.Vaccinerade kan bli sjuka. Dock minskar det risken för allvarlig sjukdom.
    Vaccinerade bär smittan och sprider den vidare. Dock inte lika länge.
    Vaccinet måste fyllas på med korta intervall. Osäker verkan mot nya mutationer.

Eftersom detta så kallade vaccin fungerar som det gör så är det mest ett skydd för dig själv så varför tvinga andra att vaccinera sig? Smittan kommer endå inte försvinna och du kan fortfarande bli sjuk och smitta andra."
    Sammanfattar man betydelsen så är din åsikt att det är i stort sett verkningslöst. Så nej, ingen halmdocka bara  ett fult försök av dig att slippa stå för det du skriver.

Så låt mig omformulera frågan: hur anser du att vi ska uppnå flockimmunitet och vilka risker kan det få att göra det enligt din "metod"?

Du tycker alltså att det är bättre med större risker att bli skadad och dö än mycket mindre risker. Jag antar att du aldrig använder bilbälte eller äter mediciner?
  • LadyJane
    Anonym (OvaCC) skrev 2021-12-03 12:51:13 följande:
    Det var sarkastiskt menat. 
    Jag anade det men jag försökte lära dig att sarkasm ytterst sällan fungerar i skriven text. Det är otroligt få som lyckas med det. Oftast framstår man bara som någon med en otroligt tätstickad offerkofta.
Svar på tråden En fråga till er som inte vill vaccinera er