• Mon 29 Nov 2021 18:48
    10121 visningar
    26 svar
    26
    10121

    Hund på blocket

    Hej,
    Jag är ute efter en golden retriever valp. Jag hör av mig till en säljare på blocket, presenterar hur jag bor m.m.

    Jag hörde av mig till henne 3:e november och hon svarade den 7:e november att hon kommer höra av sig när valparna är födda, dagarna går och jag skriver till henne igen den 17:e november att jag och min pojkvän har bestämt oss för att köpa hunden tillsammans, men hon svarar inte.

    Efter det så har jag skrivit mer till henne, men hon svarar inte!

    Vill hon inte sälja till oss?

  • Svar på tråden Hund på blocket
  • Mon 29 Nov 2021 18:51
    #1

    Jag gjorde ett nytt konto idag på blocket och skrev och frågade henne om valparna är födda. Hon skrev '' Ja, dom är nu 3 veckor gamla '' sen skrev jag och frågade om alla valpar är tingade och hon skrev '' Nej inte ännu ''.

    Hon som skulle höra av sig när valparna var födda. Frustrerad.

  • Mon 29 Nov 2021 19:14
    #6

    Samma hände med en annan säljare på blocket. Vi hörde av mig till säljaren några minuter efter att säljaren hade lagt ut annonsen på blocket. Jag presenterade oss, säljaren skrev '' Hej, det lät ju väldigt bra:)  Vad är du mest intresserad av tik eller hane? ''.

    Vi skrev att vi är mest intresserad av en tik. Säljaren hörde inte av sig på flera dagar. Vi skrev till säljaren och frågade frågor om valparna och då skrev säljaren att alla tikar är tingade.

    Det roliga är att säljaren hade sett att jag hade skrivit att jag är intresserad av en tik, bara några minuter efter att jag hade skrivit det, SUCK!

  • Mon 29 Nov 2021 19:15
    #7
    Ko2pa skrev 2021-11-29 19:14:14 följande:

    Samma hände med en annan säljare på blocket. Vi hörde av mig till säljaren några minuter efter att säljaren hade lagt ut annonsen på blocket. Jag presenterade oss, säljaren skrev '' Hej, det lät ju väldigt bra:)  Vad är du mest intresserad av tik eller hane? ''.

    Vi skrev att vi är mest intresserad av en tik. Säljaren hörde inte av sig på flera dagar. Vi skrev till säljaren och frågade frågor om valparna och då skrev säljaren att alla tikar är tingade.

    Det roliga är att säljaren hade sett att jag hade skrivit att jag är intresserad av en tik, bara några minuter efter att jag hade skrivit det, SUCK!


    Samma hände med en annan säljare på blocket. Vi hörde av oss till säljaren några minuter efter att säljaren hade lagt ut annonsen på blocket. Vi presenterade oss, säljaren skrev '' Hej, det lät ju väldigt bra:)  Vad är du mest intresserad av tik eller hane? ''.

    Vi skrev att vi är mest intresserad av en tik. Säljaren hörde inte av sig på flera dagar. Vi skrev till säljaren och frågade frågor om valparna och då skrev säljaren att alla tikar är tingade.

    Det roliga är att säljaren hade sett att jag hade skrivit att jag är intresserad av en tik, bara några minuter efter att jag hade skrivit det, SUCK!
  • Tue 30 Nov 2021 06:13
    #10
    -2
    Dexter dot com skrev 2021-11-30 05:59:28 följande:

    Det troligaste är ju att hon inte vill sälja till er men naturligtvis borde hon informerat er om att ni inte hade det hon söker hos valpköpare. Det är ju säljarens marknad idag så många som tyvärr inte har kunskapen och intresse för rasens framtid tar 1.2 kullar nu när dom får väldigt bra betalt. Är den här uppfödaren med i rasklubben och SKK?


    Nej, säljaren är inte med i SKK.
  • Tue 30 Nov 2021 14:15
    #12
    +1
    Dexter dot com skrev 2021-11-30 10:31:22 följande:
    Följer uppfödaren avelsråden och har en tanke bakom sin avel? Om inte, varför vill du köpa en valp av denna uppfödare?
    Det har vi inte kollat upp med henne. Vi tänkte att vi skulle prata i telefon med henne så kan man ställa frågor via telefon istället för att skriva, men hon verkar inte vilja det heller.

    Får satsa på en hund via SKK istället. Detta är nytt för oss då vi aldrig har haft en hund tidigare.

    Hur gjorde ni när ni skulle skaffa en hund?
  • Thu 2 Dec 2021 09:52
    #20

    Tack för alla tips! Det uppskattas enormt.

    Jag hörde av mig till en ny försäljare idag på blocket ( Den uppfödaren är registrerad i SKK), jag gjorde samma sak som med dom förra presenterade oss hur vi bor m.m. Hon har läst men inte svarat.

    Är det såhär svårt?

  • Fri 17 Dec 2021 13:29
    #23

    Hon hörde av sig att det blev så rörigt eftersom jag skrev så mycket, men varför svarade hon inte från början då hade det inte behövt bli '' rörigt ''. Det kan vara så att hon blev misstänksam eftersom jag ändrade att jag och tjejen skulle köpa valpen tillsammans istället för att tjejen bara köper den.


    Men ändå man ska väl ringa och prata med köparen och höra rösten m.m och få en uppfatting på det sättet.
Svar på tråden Hund på blocket