• Anonym (olycklig)

Olycklig kärlek

Jag är så himla attraherad av dig både fysiskt och din personlighet. Du är så imponerande och ambitiös. Du är allt jag velat ha i en man, respektful, smart, ambitiös och attraktiv. Jag har verkligen starka känslor för dig och önskar verkligen att det var något mellan oss. Men du har gjort det klart att du inte vill vara något mer än vänner och det gör allt så svårt. Jag önskar verkligen att du var min, att vi kunde sitta och mysa på kvällarna, att vi kunde prata om allt som hänt under dagen med varandra. Att du kunde vara min trygghet, att vi planerade en framtid ihop. Men det kommer aldrig hända nu och det är en så otroligt förrvirrande känsla att tycka om någon så mycket och bli glad så fort han ger mig uppmärksamhet men samtidigt innerst inne veta att uppmärksamheten bara är vänskaplig och att du inte menar något med det, och veta att det aldrig kommer bli något. Jag försöker distansera mig men jag kan inte stoppa mig själv från att prata med dig. Jag hatar det här, jag hoppas verkligen att det försvinner snart.. 

• Svar på tråden Olycklig kärlek
  • Fängslad

Är i exakt samma situation fast med en tjej. Vet hur du känner dig! Förstår din längtan. Allt känns som en dröm. Men jag ger det en chans till. Sen ger jag nog? upp. Det känns trist att ens livs kärlek går förlorad.

Men hoppet är inte riktigt borta än gör min del.

• StudierKemi

Hej. Tycker så synd om dig när jag läser detta. Om du skriver till mig, så kan jag ge dig lite verktyg så du kan hitta drömkillen! (Mbti-personlighetstest)

Båda dessa män t.ex. är ambitiösa och intelligenta: INTJ (introvert, intuitiv, thinker, judger) och INFJ (introvert, intuitiv, feeler, judger) judger är även kallad planner, och personlighetstestet kallas myer briggs, om du vill veta! Den förstnämnda är kall, den sistnämnda är varm (rekommenderar). Läs mer här, du skulle ha älskat denna info: personalitycafe.com

• Anonym (kaffedraken2)

Jag var olyckligt kär i en yngre tjej. Det var riktigt jobbigt ett tag. Tog lång tid att komma över henne. Så jag vet precis vad du menar.

Flera här på forumet tyckte att det var fel och äckligt.
    Dom skrev att jag inte var kär. Jag var bara kåt.

Vad tycker du om människor som säger såna saker?
    Jag tycker att det är okänsligt. Jag förstår mig inte på såna människor.

• Anonym (Nyfiken)

Finns det någon backstory till detta fina men ändå lite ledsamma inlägg TS?

• Trent
    StudierKemi skrev 2021-12-01 22:45:17 följande:

Hej. Tycker så synd om dig när jag läser detta. Om du skriver till mig, så kan jag ge dig lite verktyg så du kan hitta drömkillen! (Mbti-personlighetstest)

Båda dessa män t.ex. är ambitiösa och intelligenta: INTJ (introvert, intuitiv, thinker, judger) och INFJ (introvert, intuitiv, feeler, judger) judger är även kallad planner, och personlighetstestet kallas myer briggs, om du vill veta! Den förstnämnda är kall, den sistnämnda är varm (rekommenderar). Läs mer här, du skulle ha älskat denna info: personalitycafe.com

//

Shit vilket skitsnack!
  • Trent

Det är väl klart att det han gör betyder något även om det inte handlar om romantiska känslor.

• Anonym (D)

Jag är kär i min kollega men gift. Ett helvete.

Ja bara döm på! Det är folk bra på här inne.

• Anonym (S)
    Anonym (olycklig) skrev 2021-12-01 21:58:07 följande:
    Olycklig kärlek

Jag är så himla attraherad av dig både fysiskt och din personlighet. Du är så imponerande och ambitiös. Du är allt jag velat ha i en man, respektful, smart, ambitiös och attraktiv. Jag har verkligen starka känslor för dig och önskar verkligen att det var något mellan oss. Men du har gjort det klart att du inte vill vara något mer än vänner och det gör allt så svårt. Jag önskar verkligen att du var min, att vi kunde sitta och mysa på kvällarna, att vi kunde prata om allt som hänt under dagen med varandra. Att du kunde vara min trygghet, att vi planerade en framtid ihop. Men det kommer aldrig hända nu och det är en så otroligt förrvirrande känsla att tycka om någon så mycket och bli glad så fort han ger mig uppmärksamhet men samtidigt innerst inne veta att uppmärksamheten bara är vänskaplig och att du inte menar något med det, och veta att det aldrig kommer bli något. Jag försöker distansera mig men jag kan inte stoppa mig själv från att prata med dig. Jag hatar det här, jag hoppas verkligen att det försvinner snart.. 

Är du helt säker på att han inte känner något för dig då?
    Jag är också olyckligt förälskad men i en gift man. 
  • Anonym (Gå vidare.)

Om du är kär i någon som inte är kär i dig, varför ska du plåga dig själv med att skriva till personen? Om han vill ha dig, så kommer han visa det och säga det.

Du ska du ha någon som tycker om dig lika mycket tillbaka..

Jag personligen skulle aldrig skriva med någon som jag är olyckligt kär i? jag har haft ett ex som har varit olyckligt kär i mig, efter vi hade avslutat förhållandet, men för hans egen skull så avslutade jag vänskapen med. För det var jobbigt för mig, samt jobbigt för honom? för jag ville ju gå vidare medans han förklarade sina känslor för mig? det var lite sorgligt och irriterande på samma gång. Tycker du ska avsluta vänskapen, för din egen skull. Vill han ha dig, så får han kämpa.

• Anonym (Lilly)

Han kanske inte är så perfekt?Ni kanske inte var menade att vara lyckliga ihop?Öppna ögonen lite.

Svar på tråden Olycklig kärlek