• Thu 2 Dec 2021 18:12
    13193 visningar
    12 svar
    12
    13193

    Hund 7 månader biter?

    Hej! Ni som har lite erfarenhet av hund.

    Försökt att läsa mig till o frågat runt men hittar inga bra svar. Så provar o fråga här .

    Försöker vara så kort jag kan.

    Kort sagt. Han en hund på 7 månader som är helt underbart snäll, lugn o fin o gör inte en fluga för när .. när han är med mig, min man o son (15år).. Men .. han accepterar inte min dotter på 8 år . Hon är lugn o fin med han men han HATAR när hon är nära mig .. han gör attacker mot oss rivs o bits , arg i blick o öron o med hela kroppen morrar o kastar sig mot oss o försöker hugga, får ta ut honom i hagen tills han lugnar sig. Sen göra så då o då tills han tröttar ut sig o ger sig. Sen rätt som det är som blixt från klar himmel kommer det igen o börjar om.. ser inget samband med nått annat när det kommer. ..

    Nån som har nått råd??


    Hund hugger ?
  • Svar på tråden Hund 7 månader biter?
  • Thu 2 Dec 2021 19:23
    #3
    Dexter dot com skrev 2021-12-02 19:05:41 följande:

    Är det dottern han markerar mot eller er båda? Vad är det för hage han tas ut i? Hur ofta händer detta? Fungerar han bra med dottern så länge hon inte är nära dig? Kan din man och din son vara nära dig utan att hunden reagerar? Vad är det för ras och hur ser hans dagar ut med motion och mental aktivering?


    Han markerar mot både mig och henne. Men eftersom jag går emellan blir det mig han ger sig på sen. Då tar jag ut honom. Är en inglasad veranda och från den är det upper ut i en hage på ca 60 km2 . Men jag han står bara utanför o väntar . Tar ca 1 minut innan hans raseri lagt sig. .. (PS idag var han extra arg o tog satts mot glasrutan(altandörren) ca 3-4 gånger . Men efter han lugnar sig efter ca 2 min efter öppnade jag o då kom han fram lugnt o gosade som om det innan aldrig hänt. .

    Han kan blixtra till även när han är själv med henne.. (igår låg han på soffan bredvid henne på rygg o mös.. hon satt bara bredvid.. så såg jag hur han bara börja visa tänderna o började morra flög upp o började skälla o hugga mot henne. Hon är tack o lov lugn o stilla, springer inte iväg eller skriker .

    Han är rävhund blandning han får 2-3 timmar motion varje dag . Samt har hagen om han vill.
  • Thu 2 Dec 2021 19:41
    #7

    TACK ALLA! ????????????

    ringer o bokar tid direkt ????

  • Thu 2 Dec 2021 19:41
    #8
    Penelope76 skrev 2021-12-02 19:41:00 följande:

    TACK ALLA! ????????????

    ringer o bokar tid direkt ????


    Oj. Blev frågetecken.. utropstecken ska det vara
  • Thu 2 Dec 2021 19:47
    #10
    Deceree1 skrev 2021-12-02 19:44:50 följande:

    Hej. Min sista schäfer va iaf nästan som er. Hon morrade om man rörde henne när hon åt. Då började jag med en diciplinåtgärd. Hon går runt mig, sätter sig på min vänstra sida, jag säger stanna, går fram och ställer maten på hennes plats, går tillbaka och ställer mig bredvid hunden igen. Då gäller ögonkontakt och jag ska kunna rabbla 10 städer innan jag säger varsågod. Även ord som påminner om ordet varsågod, som tex Vadstena.

    Man kan lära en hund massor av övningar som kan tyckas onödiga i det stora hela men alla diciplinövningar är av godo och hunden blir mer disciplinerad.

    Jag kan tipsa om ett forum som heter

    vovve.net där det finns erfarna människor som hjälper och stöttar varandra när det dyker upp nåt problem.

    Prova att lära hunden massa övningar så blir den mer disciplinerad :)))

    Hoppas det blir bra för er. :)


    Tack, ska kika
Svar på tråden Hund 7 månader biter?