• Thu 2 Dec 2021 23:01
    1456 visningar
    2 svar
    2
    1456

    Behöver andras åsikter

    Hej!

    Har varit tillsammans/ gift med min man i snart 8 år. Vi har inga gemensamma barn. Jag har två söner 16 och 17 år. Min man har en dotter som är 13år. Mina killar vill helst vara hos oss då deras pappa är lite knepig och dom har alltid varit mig närmre. Till saken hör att dem mer och mer vill bara vara hos oss av anledningarna som att kompisar bor närmre vårt hem samt att deras pappa är ganska ?inrutad? och ser inte deras behov såsom jag. Jag förstår dem faktiskt. Min mans dotter trivs lika bra hos oss som hos sin mamma. Till problemet hör att min man inte vill att dem ska vara här på deras ?pappa? vecka. Men för mig så får dem självklart vara hemma hos oss. Dem är inga problem killar så dem kräver inte mer än att få sova hemma. Jag går sönder inombords av att dras mellan mina barns behov och min man som inte har någon förståelse för detta. Det blir ofta bråk mellan oss pga av detta. Känner att jag inte orkar längre. Vad är rätt? Mina barn känner att jag avisar dem såklart varje gång jag säger nej? min man har sagt att det är ok 1 gång i veckan att dem sover, men känner att han blir irriterad när dem gör det. Hur skulle ni göra i detta läge. Vilsen?

  • Svar på tråden Behöver andras åsikter
  • Thu 2 Dec 2021 23:03
    #1

    Jag skulle sätta mina barns behov först.

  • Thu 2 Dec 2021 23:10
    #2

    Jag hade definitivt välkomnat barnen.

Svar på tråden Behöver andras åsikter