• Fri 3 Dec 2021 16:40
    12786 visningar
    8 svar
    8
    12786

    Ersättning kaninvakt

    Hur mycket ska jag ge i ersättning till min kaninvakt? Det handlar om att mata kaninerna och se till så att de mår bra en kväll och följande morgon.

  • Svar på tråden Ersättning kaninvakt
  • Fri 3 Dec 2021 16:42
    #1

    Beror ju helt på vem det är. Har de långt till dig, är det en vän som gör en tjänst eller nån du köper passningen av?

  • Fri 3 Dec 2021 16:42
    #2

    Och hur många kaniner är detm

  • Anonym (S)
    Fri 3 Dec 2021 16:44
    #3

    En kopp fika med hembakt låter lagom

  • Fri 3 Dec 2021 16:56
    #4

    Det är någon som bor i samma hus som jag och det är två kaniner. Jag känner henne inte egentligen, men hon har stor erfarenhet av djur.

  • Fri 3 Dec 2021 17:00
    #5
    -1

    När jag är kattvakt hos grannen får jag en blomma om jag vakteriar en helg eller vecka.
    Då tillbringar jag ändå en del timmar där eftersom katten blir deppig när husse är borta och vill bli klappad under tiden han äter.
    Knaskatt. Skrattande

    Tänker att det är samma med kaniner. En blomma eller en flaska finare vin?

  • Anonym (E)
    Fri 3 Dec 2021 17:19
    #6

    Är du bra på att baka så kan något gott&frysbart vara ok. Annars skulle jag satsa på någon ask finare chokladtryfflar eller liknande. Kanske ett jularrangemang (blommor). Jag personligen skulle inte ge alkohol men finns goda lite mer roliga alternativ i stil med must. Hellre att du tar i för att ha någon som kan se till ens djur är guldvärt.


    Jag får betydligt mer än Momjanet för en vecka eller fyra dagar men då är det en transportsträcka x 2 ggr per dag oftast. En granne hade kunnat komma undan med mindre. 

  • Anonym (E)
    Fri 3 Dec 2021 17:20
    #7

    Nu när julkalendrar säljs ut går det att fynda Lindt och liknande för billig penning :)

  • Fri 3 Dec 2021 22:50
    #8

    När vi varit kaninvakt till grannen har vi typ fått varsin godispåse till barnen. Då har det oftast handlat om att mata den 2ggr/dag under 3-4 dagar

Svar på tråden Ersättning kaninvakt