Anonym (Ts) skrev 2021-12-04 00:26:30 följande:
. Blir så ledsen och arg på mig själv för är också helt fast tex ekonomiskt. Så behöver också att han "godkänner" allt. Vilket känns skit
Nej, du behöver inte hans pengar! Du är inte helt fast ekonomiskt hos honom.
Det ser jag ju av nedanstående inlägg.
Anonym (Ts) skrev 2021-12-04 00:56:52 följande:
Jag har ställt mig i bostadskö för ca 2 månader sedan då jag upptäckte av en slump att min man står i bostadskö.
Jag arbetar heltid, är högskoleutbildad dock inom kvinnodominerade yrke så är rätt lågavlönad jämfört med min man som tjänar nästan dubbelt än mig. Jag har inte ens råd att pensionsspara medan han har råd att lägga pengar på tex aktier varje månad. Har diskuterat min ekonomi, vår ekonomi och skillnaden där, sååå många gånger. Hans svar är alltid "det är inte mitt fel att du tjänar så" samtidigt som jag inte just NU har en möjlighet att förändra det. Jag köper det mesta av maten tex, samt betalar mina fastna räkningar, har alltid tagit ALL vabb, betalar kläder till mitt barn som oftast är begagnat vilket jag även köper till hans barn som inte duger och han köper då dyra märkeskläder till de 2 med motiveringen att jag kan ju köpa sånt också om jag vill.. men samtidigt så tankar han min bil full för att han då anser sig "skuldfri" för att jag handlat mat till en helg för honom och barnen som jag själv inte ens får en matlåda av. Han betalar inte en krona i drivmedel pga milersättning.
Även om du inte har så hög lön så tjänar du säkert mer än mig då du har ett yrke som kräver högskoleutbildning. Jag jobbar som lokalvårdare och har gjort i snart 20 år sedan min yrkesdröm gick i kras i samband med en företagsflytt. Hittade inte drömjobbet igen och tänkte att "jag kan städa så länge".
Jag har ut drygt 20k i månaden i dagsläget och när jag hade barn hemma fick jag även barnbidrag och underhåll.
Bodde i en hyrestrea och klarade min finfint trots att jag inte fick bostadsbidrag.
Du kommer klara dig hur bra som helst, plus att du och framför allt, ditt barn, skulle må mycket bättre!