• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Anonym (Åsa)
    molly50 skrev 2021-12-07 19:45:21 följande:

Vad är egentligen skillnaden? I båda fallen visas ju brösten.

Stor skillnad skulle jag vilja säga när det ena är en kvinna som klär sig i en urringad tröja/klänning och det andra är ett spädbarn som suger på en bröstvårta och smackar och det rinner och det ska rapas och till sist kanske t.o.m. blir blöjbyte. Jag säger inte att de inte får amma på offentliga matställen, jag lägger mig inte i det men jag personligen tycker att det är äckligt och skulle det sitta nån sån på ex Maxburger eller vad det heter så kan jag gå till ett mat ställe. Jag kan inte rå för att jag känner kväljningar av detta men som sagt, jag går någon annanstans.
  • Solarn
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 22:54:08 följande:
    Stor skillnad skulle jag vilja säga när det ena är en kvinna som klär sig i en urringad tröja/klänning och det andra är ett spädbarn som suger på en bröstvårta och smackar och det rinner och det ska rapas och till sist kanske t.o.m. blir blöjbyte. Jag säger inte att de inte får amma på offentliga matställen, jag lägger mig inte i det men jag personligen tycker att det är äckligt och skulle det sitta nån sån på ex Maxburger eller vad det heter så kan jag gå till ett mat ställe. Jag kan inte rå för att jag känner kväljningar av detta men som sagt, jag går någon annanstans.
    Så det är bebisars bordsskick som är problemet? Inte brösten.
    Anonym (123) skrev 2021-12-06 19:19:25 följande:
    Allt detta är en av anledningarna till att jag mest besöker ställen som har t ex en lång trappa upp, alltså svårtillgängligt för barnvagnar. 
    Iallafall när det ska ätas lite "finare" när man lägger ner en större summa på en fin middag.
    Nästa gång jag ska äta lite "finare" tror jag att jag ska ta med en filt eller fem så jag kan slänga dom över huvudet på andra restauranggäster som inte ser ut eller uppför som jag tycker. De får väl acceptera att jag stör mig på något hos dom så de får sitta under en filt att äta.
  • Anonym (Åsa)
    Anonym (Jesssiiiii) skrev 2021-12-07 22:03:19 följande:

Der är så det är att ha barn vetu. Flytta ut i skogen själv jävla dåre. Hur lätt tror du att det är med en liten bebis som ständigt kissar och bajsar? De är ganska lätt bytt på de små också så varför stör du dig de är ju inte vuxenkiss som ditt kiss som väl stinker

Men varför dra med spädbarn på en restaurang?

Folk går dit för god mat och avkoppling vilket det sällan blir med småbarn.

Vaddå, hur lätt är det med en bebis..?? Stanna hemma tills barnet kan äta själv, är lugn, och inte skriker.
  • Anonym (Åsa)
    Solarn skrev 2021-12-08 00:39:48 följande:

Så det är bebisars bordsskick som är problemet? Inte brösten.Nästa gång jag ska äta lite "finare" tror jag att jag ska ta med en filt eller fem så jag kan slänga dom över huvudet på andra restauranggäster som inte ser ut eller uppför som jag tycker. De får väl acceptera att jag stör mig på något hos dom så de får sitta under en filt att äta.

Men hur Faan kan du ens jämföra vuxna som äter på en restaurang med ett spädbarn som kräver att mamman måste ta fram brösten?? Hör du inte hur löjligt det låter. Vuxna betalande människor som går ut för att äta kan inte jämföras med spädbarn. Det här är ju för Faan löjligt. !!!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kantarell)
    EliS86 skrev 2021-12-07 18:51:52 följande:
    Oj jag undrar om du hade haft den här tonen i verkliga livet med eller om du bara är så kaxig framför en skärm. Helt otroligt?

Framför det till din farmor, herregud du har ju precis gjort dina egna sexualiserade stenåldersperspektiv offentliga (såklart under anonymitet för annars skulle du ju aldrig våga).

Ska le lite extra och tänka på dig nästa gång jag får snuskblickar från perversa människor då jag ger mitt barn mat :)
    Min farmor avled 1955, långt innan jag ens var påtänkt, lite svårt att framföra dina åsikter till henne.  Du läser ju inte ens vad jag skriver! Då är det svårt att  kommentera det du svamlar om.

Återkom med ett nytt svar om du vill fortsätta diskussionen.
  • Anonym (Kantarell)
    Anonym (Jesssiiiii) skrev 2021-12-07 22:03:19 följande:
    Der är så det är att ha barn vetu. Flytta ut i skogen själv jävla dåre. Hur lätt tror du att det är med en liten bebis som ständigt kissar och bajsar? De är ganska lätt bytt på de små också så varför stör du dig de är ju inte vuxenkiss som ditt kiss som väl stinker
    Dåre? Du vet att du bryter mot forumreglerna nu va?

För att jag inte vill ha bajsblöjor ett par meter från där jag sitter och äter?

Och ja, bajsblöjor är inte bara äckligt. Det stinker också. Och är fruktansvärt ohygienskt i ett utrymme där människor äter.
    Det är också ett jävla tilltag att utföra denna handling i en flygkabin.

Det finns något som heter toalett. Vet du ens vad det är?
  • Anonym (,)
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 22:54:08 följande:

Jag personligen tycker nog att urringningar känns äckligare än nån som matar sitt barn. Ber jag kvinnor i urringning att skyla sig eller stanna hemma? Nej. Jag får väl själv hantera mina äckelkänslor eller stanna hemma om jag inte klarar av det. Ingen annan ska behöva stanna hemma för att just jag blir obekväm.

Hur klarar du ens att vistas i offentligheten? Åka kollektivt, gå på restaurang och gator? Folk luktar illa, smackar när de äter, ser ofräscha ut. Kissar ute, är ohygieniska. För att inte tala om att äta mat som nån annan tillagat. Hur kan du vara säker på att kocken inte tagit i nåt med händerna osv? Att servitrisen inte snöt sig innan hon, utan att tvätta händerna, bar ut din mat?

Jag menar att nutidens människor blivit veka och blir triggade av allt. Det är rätt vekt att äcklas av att någon blir matad.
  • sextiotalist
    Anonym (,) skrev 2021-12-08 08:44:29 följande:
    Jag personligen tycker nog att urringningar känns äckligare än nån som matar sitt barn. Ber jag kvinnor i urringning att skyla sig eller stanna hemma? Nej. Jag får väl själv hantera mina äckelkänslor eller stanna hemma om jag inte klarar av det. Ingen annan ska behöva stanna hemma för att just jag blir obekväm.

Hur klarar du ens att vistas i offentligheten? Åka kollektivt, gå på restaurang och gator? Folk luktar illa, smackar när de äter, ser ofräscha ut. Kissar ute, är ohygieniska. För att inte tala om att äta mat som nån annan tillagat. Hur kan du vara säker på att kocken inte tagit i nåt med händerna osv? Att servitrisen inte snöt sig innan hon, utan att tvätta händerna, bar ut din mat?

Jag menar att nutidens människor blivit veka och blir triggade av allt. Det är rätt vekt att äcklas av att någon blir matad.
    Nutidens? Kvinnor ammade inte offentligt för 50-60 år sedan (förekom säkert, men inte alls som idag)
  • Anonym (,)

Ja och vem skulle ens kommit på tanken att säga att det var äckligt att mata ett barn för 50-60 år sen? Ingen. Det handlade mer om att kvinnor inte skulle visa hud, och det problemet har vi knappast idag.

Då fick kvinnor snällt stanna hemma. Är det något folk vill tillbaka till alltså? Sjukt.

Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?