Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 22:54:08 följande:
Stor skillnad skulle jag vilja säga när det ena är en kvinna som klär sig i en urringad tröja/klänning och det andra är ett spädbarn som suger på en bröstvårta och smackar och det rinner och det ska rapas och till sist kanske t.o.m. blir blöjbyte. Jag säger inte att de inte får amma på offentliga matställen, jag lägger mig inte i det men jag personligen tycker att det är äckligt och skulle det sitta nån sån på ex Maxburger eller vad det heter så kan jag gå till ett mat ställe. Jag kan inte rå för att jag känner kväljningar av detta men som sagt, jag går någon annanstans.
Jag personligen tycker nog att urringningar känns äckligare än nån som matar sitt barn. Ber jag kvinnor i urringning att skyla sig eller stanna hemma? Nej. Jag får väl själv hantera mina äckelkänslor eller stanna hemma om jag inte klarar av det. Ingen annan ska behöva stanna hemma för att just jag blir obekväm.
Hur klarar du ens att vistas i offentligheten? Åka kollektivt, gå på restaurang och gator? Folk luktar illa, smackar när de äter, ser ofräscha ut. Kissar ute, är ohygieniska. För att inte tala om att äta mat som nån annan tillagat. Hur kan du vara säker på att kocken inte tagit i nåt med händerna osv? Att servitrisen inte snöt sig innan hon, utan att tvätta händerna, bar ut din mat?
Jag menar att nutidens människor blivit veka och blir triggade av allt. Det är rätt vekt att äcklas av att någon blir matad.