• Stolt Farsa

Festa på krogen när man har barn

Min son är hos sin mamma två helger av tre. Jag har fått höra att hon ibland är ute och festar eller är på kryssning och låter hennes sambo ta hand om vår son istället.

Hon har även under tiden då vi vart tillsammans varit ute och festat mycket under helgerna och jag har fått ta fulla ansvaret för vårt barn.

Jag har svårt att se varför man skall åka på kryssning och springa på krogen när man är en småbarnsfamilj och särskilt under den helgen då man är ämnad att ta hand om barnet. En personalfest någon gång är väl en sak men springa på krogen och dricka sig full tycker jag är en konstig prioritering. Då är det väl bättre att man är singel och inte inleder en ny relation och skaffar flera barn.

Hur kan man göra så konstiga val. Är det någon som håller med?

• Svar på tråden Festa på krogen när man har barn
  • Anonym (X)

Har hon bara barnet på helgerna eller även i veckorna?

• Tow2Mater

Klart man kan åka på kryssning och på krogen ibland fast man har barn. Men varfor har inte du barnet de helger hon åker på kryssning?

• momjanet

Man ska passa sig för att göra sanningar av rykten, alltför ofta stämmer de inte med verkligheten.

Du har ju egentligen inte med att göra hur hon löser sin barnvakt så länge barnet inte far illa.

Människor gör konstiga livsval men man kan alltid hoppas och tro att de gör vad som är bäst för dem. Jag menar man kan ju inte leva sitt liv efter hur andra vill att man ska leva det.

• Stolt Farsa
    Tow2Mater skrev 2021-12-04 23:41:42 följande:

Klart man kan åka på kryssning och på krogen ibland fast man har barn. Men varfor har inte du barnet de helger hon åker på kryssning?

Hon berättar inte sånt för mig (vi är inte tillsammans längre om det inte var uppenbart). Jag fick reda på det av en slump. Sen tar jag redan ett enormt ansvar för vår son och då tycker väl jag hon kan planera sådant de helger han är hos mig.
  • Tow2Mater
    Stolt Farsa skrev 2021-12-04 23:50:45 följande:
    Hon berättar inte sånt för mig (vi är inte tillsammans längre om det inte var uppenbart). Jag fick reda på det av en slump. Sen tar jag redan ett enormt ansvar för vår son och då tycker väl jag hon kan planera sådant de helger han är hos mig.
    En kryssning omfattar ju ofta flera personer - och om alla involverade har de begränsningarna att de bara får åka en specifik helg av tre kanske det aldrig kan bli av.
  • Stolt Farsa
    momjanet skrev 2021-12-04 23:49:59 följande:

Man ska passa sig för att göra sanningar av rykten, alltför ofta stämmer de inte med verkligheten.

Du har ju egentligen inte med att göra hur hon löser sin barnvakt så länge barnet inte far illa.

Människor gör konstiga livsval men man kan alltid hoppas och tro att de gör vad som är bäst för dem. Jag menar man kan ju inte leva sitt liv efter hur andra vill att man ska leva det.

Jag håller med sig i sak men jag tycker ändå det är en konstig prioritering att göra när man vet att det är en helg som ens barn skall komma över och som man redan träffar väldigt sällan.
  • momjanet
    Stolt Farsa skrev 2021-12-04 23:54:55 följande:
    Jag håller med sig i sak men jag tycker ändå det är en konstig prioritering att göra när man vet att det är en helg som ens barn skall komma över och som man redan träffar väldigt sällan.
    Jag skulle nog gjort andra prioriteringar oavsett men sen är det ju som Tow2Mater säger att tex kryssning är något som beror på andra i stor utsträckning.
  • Stolt Farsa
    Tow2Mater skrev 2021-12-04 23:53:47 följande:

En kryssning omfattar ju ofta flera personer - och om alla involverade har de begränsningarna att de bara får åka en specifik helg av tre kanske det aldrig kan bli av.

Ja för all del kan det vara så den här gången men det är snarare mönstret jag har lite svårt för. Det är inte första gången hon gör konstiga prioriteringar som denna och det är mest mönstret jag kritiserar.
  • Anonym (Mimmi)
    Stolt Farsa skrev 2021-12-04 22:26:44 följande:
    Festa på krogen när man har barn

Min son är hos sin mamma två helger av tre. Jag har fått höra att hon ibland är ute och festar eller är på kryssning och låter hennes sambo ta hand om vår son istället.

Hon har även under tiden då vi vart tillsammans varit ute och festat mycket under helgerna och jag har fått ta fulla ansvaret för vårt barn.

Jag har svårt att se varför man skall åka på kryssning och springa på krogen när man är en småbarnsfamilj och särskilt under den helgen då man är ämnad att ta hand om barnet. En personalfest någon gång är väl en sak men springa på krogen och dricka sig full tycker jag är en konstig prioritering. Då är det väl bättre att man är singel och inte inleder en ny relation och skaffar flera barn.

Hur kan man göra så konstiga val. Är det någon som håller med?

Din ts är lite konstig på flera sätt.

Du har "fått höra"? Det är alltså skvaller och du väljer att tro på det? Har du frågat mamman om det stämmer?
    Om hon "ibland" gör det och pojken ändå har det bra, vad är ditt problem?

Tror du att man springer när man är på krogen?

Om man åker på kryssning med flera vänner så måste datumet passa alla. Finns det då en barnvakt, vad är problemet?

Är hon alltså full när hon går ut, hur vet du det?

Och till sist, har hon skaffat barn med nya sambon? Det framgår inte av din ts mer än i näst sista meningen... har hon fler barn som behöver omsorg som du anser att hennes nya partner inte är man nog för?
Svar på tråden Festa på krogen när man har barn