• Anonym (Sanna)

Hur går man vidare efter destruktivt förhållande?

Så ledsamt att din familj fortsätter att ha kontakt fast du bett dom att låta bli. Jag har hört detta förut och kan verkligen inte förstå detta beteende. Jag känner en kvinna som levde i ett helvete med en man, de har barn ihop. De runtomkring visste alla hur han utnyttjade henne, ljög för henne, struntade totalt i barnen, hon fick betala allt hemma samt ta hand om hemnet. De runtomkring visste också att han stulit en stor summa pengar från henne. Till slut flyttar hon ifrån honom. Vem blir tröstad och får stöttning? Hon och barnen? Nej - han.

Jag tycker att du ska satsa på dig själv nu. Sök dig till de du känner som är vettiga och vill dig väl. Börja med en ny hobby. Gråt ut när du behöver. Låt det ta den tid det tar men påminn dig själv hela tiden hur det faktiskt var och att det aldrig hade funkat. Hur jäkla stark du är som bröt!

• Anonym (Sanna)
    broderbob skrev 2021-12-05 16:51:12 följande:

Hej! Bara en tanke du skriver " min familj fortsätter ha kontakt med honom fast jag bett dom inte ha det då dom egentligen inte har någon nära relation och endast träffats ett par gånger." Och de är väl vuxna och får göra sina egna val och det är deras åsikt att du har egna val och  olika åsikter om detta är något annat ----Fundersam (hoppas det löser sig)

Många hälsningar

broderbob

Alla är vi olika men själv ser jag inte varför jag absolut skulle anse det nödvändigt att ha kontakt med en man som min dotter/syster dejtade i ett år. En man som enligt henne behandlade henne illa och hon önskar att vi inte har kontakt med honom. En man som jag själv bara träffat en handfull gånger.

Ser du det?
Svar på tråden Hur går man vidare efter destruktivt förhållande?