Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

    Trött på dejtingsajter och appar

    knugen83 skrev 2021-12-05 18:04:37 följande:

    Spelar ingen roll hur bra presentation jag har så blir det samma resultat ändå. Ingen som vill snacka eller träffas

    Jag är 38 och man


    Är det sidans fel att du inte får napp?
  • Anonym (??)

    Jag har inte haft några problem. Haft sex med 10 st varav ett par i år.

    5 ifjol på annan sida.

    Jag upplever att de som inte lyckats klagar på sidan. Visst, stora sighter med många medlemmar har ju nackdelar.

    Mitt problem är däremot att jag bor i Norrland.

  • Anonym (??)
    Anonym (Håller med) skrev 2021-12-05 23:06:54 följande:

    Jag håller med TS. Jag har ett utseende som går hem på sidorna, lång, smal, klassisk kvinnlig utstrålning, trevlig och trygg . Det vimlar in svar men de är gamla eller unga, i båda fall långt uranför det jag önskar. Jag är en pigg sportig 48 år och har satt 38 till 58 som spann. Har fått svar från 19 åring, 21, 25, 27 som några ex. Även 70 plus are. Bor i Stockholm men får svar från tjotahejti.

    Är det någon som passar in hyfsat så är han 165 (jag ären bra bit över 170) eller visar sig vara gift eller börjar skicka bilder på dina behag...

    Ja herre gud. Jag är en toppen match men hittade inte något att gå vidare med. Vad säger det om sidorna, jag gav det äbdå 1 månad.


    En månad är inte länge tycker jag. Men oavsett...jag bor i Tjotaheiti och får svar från Skåne....

    Gift man i Borås som söker regelbunden kk och liknande...de är ju meningslösa.
  • Anonym (??)
    En manlig man skrev 2021-12-05 23:30:33 följande:

    Hittar man ingen i det oändliga utbudet så är problemet troligen:

    - Man är inte tillräckligt attraktiv.

    - Man har dålig profil.

    - Man är dålig på att skriva.

    - Man är för kräsen.

    - Man har anknytningsproblem.

    - Man är en konstig prick.

    - Man anstränger sig inte.


    Och; man försvinner i mängden.
  • Anonym (??)
    En manlig man skrev 2021-12-06 01:29:59 följande:

    Inte om du uppfyller den viktigaste komponenten.

    - Ett bra utseende = bra profilbild


    Det spelar föga roll om kvinnan har 1000 mail i lådan. Du försvinner i mängden av praktiska skäl. Jag fick så många på 14 dagar. Det fanns inte en chans att gå igenom det antalet. Så jo....männen försvinner i mängden oavsett hur snygga de är.
  • Anonym (??)
    Anonym (Snäckan) skrev 2021-12-06 10:18:35 följande:

    Jaha, du är nöjd för du fått ligga? De som skriver här vill nog något mer.

    Som kvinna kan jag få sex i parti och minut online. Ingen merit alls. Men träffa en riktig partnet är nog svårare. Var väldigt många som jag träffade som inte var något material för en relation eller ens för sex. Inte lyhörda och totalt okänsliga. Värst är de som är runt 35 när det gäller sex. Haft sämst sex med dem. Yngre är mycket bättre.


    Ja jag är nöjd eftersom jag inte var ute efter förhållande. Alla som är med på datesidor är inte ute efter sitt nästa förhållande.

    Ts skriver inget om det är sex eller mer som avses.

    Varför skulle det vara svårare att hitta ett förhållande? Tre av mina barn har funnit sina förhållanden på olika sidor. En engelsk sida för ena och de är sambos i London nu.
  • Anonym (??)
    En manlig man skrev 2021-12-06 12:09:57 följande:

    Hur förklarar du då att jag gick på massa dejter och låg med typ 15 kvinnor på 3 månader innan jag träffade någon jag gillade och började dejta. Jag är iofs vältränad men ingen fotomodell direkt så varför funkade det för mig?

    Jag tror säkert jag gick på 30 dejter och skrev med ett hundratal.


    Ja de kvinnorna hade kanske inte 1000 mail att hantera?
  • Anonym (??)
    Tukt skrev 2021-12-06 12:33:12 följande:

    Så du menar att dina erfarenheter är så generella att det torde gälla allt och alla?


    Jag förstår nte hur mitt inlägg kan tolkas på det sätt du gjorde nu. Vill du bara vara dryg och trycka ner någon idag? Det lyckades.

    Jag ber om ursäkt för mitt inlägg som jag trodde hörde till ämnet. Att förklara hur det var för mig och säkert är för fler kvinnor var mitt enda syfte men tydligen gjorde jag något fel. Jag är 55 och mullig, hur många får då inte unga, smala tjejer.

    Jag tror inte jag var ensam om att få så många mail att det rent praktiskt var svårt att hantera.

    Det kanske inte är sant då det som ofta sägs, att männen är så många fler och därför är det svårare för dem.
  • Anonym (??)
    Avid skrev 2021-12-06 12:41:30 följande:

    Jag känner igen det där - la upp en profil på en dejtingsajt en gång och fick 100 meddelanden på 1h.


    Jaaa! Du har samma erfarenhet, tack för att du styrker min. Jag vågar påstå att det är lika för många kvinnor.

    Jag är med i en annan sida där det finns ett öppet forum förutom möjligheten att söka/svara på kontaktannonser. Många män skriver att de kan få 0 eller möjligen 1 mail medans kvinnor får hundratals. Där är andelen män 60% ca och kvinnor 7-8 %. Resten par. (Det går att kolla exakt på dem sidan)
  • Anonym (??)
    En manlig man skrev 2021-12-06 14:24:09 följande:

    Men om ni nu får så många mail så borde det ju vara världens enklaste grej för alla kvinnor att hitta en man på en dejtingsida.

    Ni kan ju välja och vraka och börja skriva med ett par st på en annan plattform typ messenger eller kik. Jag antar att ni alla har lyckats bra och nu lever med bra män från nätet?


    Man kan ju inte annat säga att du är konsekvent och förutsägbar iaf.

    Du antar, insinuerar och ställer retoriska frågor om vartannat. Som i tidigare trådar ställs två frågor i en mening så det inte går att svara på dem korrekt . Svarar man Nej på en sak så finns det bara att man tycker Ja till motsatsen. Inget däremellan. Lägger ord i munnen och tolkar som du vill.

    Ställer frågor utan att dölja mellan raderna hur du egentligen tycker och tänker. Du försöker även här bestämma att tråden handlade om att hitta ett förhållande. Jag tycker det är svårt att bemöta dina inlägg.

    Att språka med människor som resonerar som jag beskrev är att alltid ha fel.

    Jag har precis som du hittat ett förhållande på en sida. Det höll däremot bara ett år men att det tog slut har inget med sidan att göra. Även förhållanden som börjar i kön på Coop tar slut.

    Förhållanden som börjar på krogen tar slut.

    Det är inte "världens enklaste grej att välja och vraka" bland 1000 mail på 14 dagar eller 100 på en timme.

    Jag träffar sedan 16 månader ff en av de 1000 från bc. Kk-relation. Inga planer på förhållande.
  • Anonym (??)
    En manlig man skrev 2021-12-06 14:59:39 följande:

    Klart det inte händer alla. Men det började med att jag påstår att män som ser bra ut inte har några problem att få kontakt och gå på dejter. Du sa att det inte stämmer.

    Jag tror stenhårt på att 20-30% av männen dejtar och får ligga med 70-80% av kvinnorna på nätet då utseendet är nr.1

    Kvinnor får så mycket uppmärksamhet av män som ser betydligt bättre ut så de kan inte tänka sig att dejta män som är på deras egen nivå. Är man en medelkvinna (4-6) och mullig/fet vilket är extremt vanligt. Då ska man hålla sig till män i samma kategori för att öka möjligheten att få till något seriöst.

    Män som är snyggare använder bara kvinnor för sex. Jag gjorde det och jag är inte ensam.


    Men du var ju bara vältränad och ingen fotomodell? Men nu är du "snyggare" alltså?

    Då gjorde du precis som jag och sökte sex. Varför blandar du in och antar att jag lever med en man från en nätsida?

    Jag hänger inte med i dina svängar.

    Jag håller inte heller med om att snygga män enbart använder kvinnor för sex. Det är förnedrande mot män tycker jag.

    Ditt sätt att resonera innebär att snygga män bara har kvinnor för sex, inget förhållande. Men du har ju ett förhållande fast du påstår du är snyggare.

    Jag fattar ingenting faktiskt.
  • Anonym (??)
    Lönnsirap skrev 2021-12-06 16:55:15 följande:

    +1

    Dejting-sidor och appar bygger på att folk inte till 100% hittar relationer som håller för evigt.

    Helst ska ju folk "fastna" och betala.


    Jo så är det givetvis. Man kanske kan vara medlem gratis men vill du läsa/svara på meddelanden så kostar det en summa.
Svar på tråden Trött på dejtingsajter och appar