• Xaxoxo

    Jättesen mens?

    Hej skulle någon kunna hjälpa mig lite möjligtvis? Jag hade senast mens den 27/9 och jag har fortfarande inte haft någon mens sedan dess, tagit gravtest som var negativt så förstår inte hur jag fortfarande inte har fått mens? Har aldrig hänt tidigare.. var och kollade upp det men dom visste inte vad det kan bero på men att jag ska bli kontaktad denna vecka och se hur länge vi ska vänta på mensen.

  • Svar på tråden Jättesen mens?
  • Jag är bara jag

    Sen mens kan ha 3 orsaker:
    graviditet -nästan helt uteslutet i ditt fall. Det finns kvinnor som inte får hcg i urinen, men det är ytterst sällsynt
    utebliven ägglossning - kan bero på flera saker som sjukdom, extrem stress, hormonrubbningar
    senare ägglossning än man trodde - då borde du ändå fått mensen om du tidigare haft nåt så när regelbunden mens

    De brukar vilja avvakta ett halvår vid utebliven mens, men det känns ju jättelänge att bara gå och undra. Får du inga svar i veckan så gå privat.

  • Xaxoxo
    Jag är bara jag skrev 2021-12-06 16:38:42 följande:

    Sen mens kan ha 3 orsaker:

    graviditet -nästan helt uteslutet i ditt fall. Det finns kvinnor som inte får hcg i urinen, men det är ytterst sällsynt

    utebliven ägglossning - kan bero på flera saker som sjukdom, extrem stress, hormonrubbningar

    senare ägglossning än man trodde - då borde du ändå fått mensen om du tidigare haft nåt så när regelbunden mens

    De brukar vilja avvakta ett halvår vid utebliven mens, men det känns ju jättelänge att bara gå och undra. Får du inga svar i veckan så gå privat.


    Är inte extremt stressad, sover normalt och samma med ätningen. Finns inga stora förändringar i mitt liv som skulle vara en orsak. Blir ju orolig när mensen som skulle vart i oktober uteblev och den i november fortfarande inte kommit :/ har aldrig ens haft en månad där mensen uteblev så blir på riktigt orolig. Men får väl göra som du sa då, tack för svar!
  • Jag är bara jag

    Det är säkert bara så att hormonerna fått spel. Det kommer antingen igång av sig själv eller också kan man få medicin för att få igång både mens och äl. En sak i taget så ska du se att det löser sig.

Svar på tråden Jättesen mens?