UlrikaLagunoff skrev 2021-12-06 18:21:25 följande:
Småblödningar som inte slutar
Jag skrev nyligen ett inlägg om att jag har haft små blödningar men nu skriver jag ett till för nu börjar jag bli så less. Det började i lördags som lite rosa på pappret när jag torkade mig och några timmar senare kom det lite färskt blod på pappret, efter ytterligare några timmar så blev det brunt på pappret och så har det varit ända fram tills nu då jag fick lite rosa-aktigt igen när jag torkade mig. Det har aldrig runnit eller kommit i trosorna utan det kommer endast när jag torkar mig. Om det nu är ett missfall, hur j***a utdraget kan det vara? När ska jag börja blöda ordentligt? Kan missfall hålla på i flera dagar? Dela gärna med er av era erfarenheter gällande detta, jag har aldrig haft missfall tidigare. Gyn säger bara att jag ska avvakta, vilket jag förstår, de kan ju ändå inte göra något om det är ett missfall.
Jag är i v 8, 7+0.
Jag tror jag kommenterade mina erfarenheter i den förra tråden så jag ska inte tråka ut dig med samma berättelse igen. Däremot funderar jag på om du alls testat dig med cbs digitala test med veckoindikator? Jag "följde" min graviditet genom att testa med de från det att jag plussade och därefter med en veckas mellanrum tills resultatet sa +3 veckor. Vid mina missfall har testen aldrig blivit mer än 2-3 veckor på testerna vilket blivit något av en indikation för mig. Därmed inte sagt att allt är lugnt bara för att testen säger +3, men du kanske förstår hur jag menar.
Har du fått göra något VUL? Om inte kanske du kan söka dig privat för att få det gjort. Mina missfall har skett i samband med att hjärtat skulle börja ticka om än blödningen inte kommit igång förens senare. Man kan givetvis få missfall även om man sett hjärtat slå men risken minskar.
Jag förstår din oro och att det gnager i dig. Jag hoppas verkligen du kan få kontrollerat med VUL alternativt blodprov (med blodprov menar jag att du får mäta HCG-nivån med ett par dagars mellanrum).