• Wed 8 Dec 2021 03:17
    1856 visningar
    4 svar
    4
    1856

    HJÄLP! Gjort fel med Ovitrelle?

    Hej,
    Fick plötslig panik, har jag gjort fel?
    Ska göra FET nästa vecka. Var på ultraljud igår (tisdag) och fick order att ta Ovitrelle igår kväll (tisdag). FET planerad till onsdag 15/12, med ett femdagars. 

    Men är inte det en dag för sent? Eller tänker jag fel? Ägglossning borde väl bli torsdag om jag tog sprutan på tisdag? Och då har det gått sex dagar sedan ägglossning på onsdag, embryot är fem dagar. Kommer det hinna fästa då, eller kommer mensen komma och skölja bort innan det fått chansen?

    Så orolig att jag missuppfattade och att jag skulle tagit sprutan idag onsdag. 
    Frågade iofs två gånger och de ska väl veta vad de gör... 

    Kan lägga till att jag blandat ihop dagarna hela veckan, var övertygad om att det var onsdag igår och kom på först nu (mitt i natten...) att det bara var tisdag. 

    Någon som kan hjälpa?

  • Svar på tråden HJÄLP! Gjort fel med Ovitrelle?
  • Wed 8 Dec 2021 21:38
    #3
    Dibella skrev 2021-12-08 08:21:03 följande:

    Jag tänker att du kan vara lugn, du har dubbelkollat dag. När jag gjorde min FET nu nyligen (utan Ovitrelle) så var jag så paranoid eftersom man inte vet exakt när ÄL sker, men läkarna sa bara att det inte behöver vara så extremt exakt. Så det löser sig nog ändå. Men man blir alltid lite extra orolig kring allt i denna process, hoppas det går bra ändå! {#emotions_dlg.flower}


    Tack snälla för svar!
    Känner igen det där med att bli paranoid.. skönt att man inte är ensam! Skönt också att höra att det inte behöver vara så extremt exakt, det låter ju också logiskt när man tänker till. 
    Hoppas allt går bra för dig!
  • Wed 8 Dec 2021 21:40
    #4
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-08 09:03:54 följande:

    Tror du gjort helt rätt! Fick du inte med dig papper från kliniken där datumen för sprutorna stod? Jag fick ta tre sprutor innan återföringen som skulle tas med några dagars mellanrum.


    Nej, fick inget papper men hade ju också kunnat anteckna själv. Ringde idag och kände mig urbota dum, men fick ett så fint bemötande och vi kunde skratta tillsammans åt min blunder
Svar på tråden HJÄLP! Gjort fel med Ovitrelle?