• Tiffany

    V23, slempropp? El flytning?

    Jag har under hela grav ej haft tjocka slemmiga flytningar men nu när ja gick på toa o kissade kom detta sega gula slem ut är det en del av slemproppen? Jag äf orolig, är liksom i v23!!! Ellee ser de ut som vanlig flytning bara

  • Svar på tråden V23, slempropp? El flytning?
  • Anonym (Fråga)
    Tiffany skrev 2021-12-08 03:41:40 följande:
    V23, slempropp? El flytning?
    Jag har under hela grav ej haft tjocka slemmiga flytningar men nu när ja gick på toa o kissade kom detta sega gula slem ut är det en del av slemproppen? Jag äf orolig, är liksom i v23!!! Ellee ser de ut som vanlig flytning bara

    //
    Kan ju vara en kraftig flytning men även en bit av slemproppen. Den kan ju återbildas men du kan ju alltid ringa förlossningen och rådfråga och ev komma in på en undersökning?
  • Tiffany

    Har ringt min bm så får se när hon ringer upp.. kom ut en till på morgonen lite större

  • Anonym (Fråga)
    Tiffany skrev 2021-12-08 07:42:18 följande:

    Har ringt min bm så får se när hon ringer upp.. kom ut en till på morgonen lite större


    Jag hade ringt förlossningen istället för BM så jag hade fått en undersökning. Eller kan BM på mvc också undersöka vaginalt ?
  • Tiffany

    Jag fick åka in till förlossningen igår kväll, kom in runt 17 o där upptäckte dem att detta va troligen slemproppen, tappen var 13 istället för 27 o fick åka i ilfart med ambulans till akademiska i uppsala, ligger nu här me dropp o hela kitter. Hoppas innerligt bebisen vill stanna lite längre. Är bara i v 23+0 idag typ,

  • nomina
    Tiffany skrev 2021-12-09 02:27:13 följande:

    Jag fick åka in till förlossningen igår kväll, kom in runt 17 o där upptäckte dem att detta va troligen slemproppen, tappen var 13 istället för 27 o fick åka i ilfart med ambulans till akademiska i uppsala, ligger nu här me dropp o hela kitter. Hoppas innerligt bebisen vill stanna lite längre. Är bara i v 23+0 idag typ,


    Vill bara skicka en tanke och hoppas innerligt att bebis får stanna kvar ett tag till. Var rädd om dig!
  • Anonym (Fråga)
    Tiffany skrev 2021-12-09 02:27:13 följande:

    Jag fick åka in till förlossningen igår kväll, kom in runt 17 o där upptäckte dem att detta va troligen slemproppen, tappen var 13 istället för 27 o fick åka i ilfart med ambulans till akademiska i uppsala, ligger nu här me dropp o hela kitter. Hoppas innerligt bebisen vill stanna lite längre. Är bara i v 23+0 idag typ,


    Hoppas bebis håller sig inne! Jag känner många i liknande sitts, jag själv har fått extrem prematur och är med i grupper där kvinnor vart med om/är med i samma sitts!

    Många av bebisarna kan hålla sig kvar i flera veckor till och en del går även fullt ut! Har läkarna sagt något om infektion? I så fall kräv antibiotika. Vila mycket och ingen fysisk ansträngning !
  • Tiffany

    Tack för eran omtanke.

    Jag hade inga infektionsvärden så det är konstigt att det blivit såhär :( just nu ligger jag med värkhämmande dropp o vilar i sängen på sjukhuset

  • Tiffany

    Ligger fortfarande med dropp o fått spruta igen, om det är lugnt på lör förflyttas jag till bb tillsvidare.. som att tappen är så kort o ja e så tidigt gravid får jag ej lämna här för risken är stor att hon kommer för tidigt ..just nu ialf inge ont el mer slem el nåt

  • Kvinna1989

    Okej, hoppas allt går bra!

    Jag fick samma spruta i våras, behövde dock inte ens sova på sjukhuset. Var väll runt vecka 24. Men väl på BF så ville hon inte komma, blev igångsatt.

  • Tiffany

    Ok var din tapp förkortad då minns du? Min var 1,7 igår så därför dem ej vill släppa hem mig

  • Kvinna1989

    Nej, tappen var inte alls förkortad för mig. Men hade jag kommit 1 dygn senare hade det sett annorlunda ut sa dom på sjukhuset.

Svar på tråden V23, slempropp? El flytning?