Vi som planerar barn 2023
Hej! Äntligen en tråd man kan vara med i
Jag och min sambo ska också börja försöka under 2022. Det blir vårt första bebis. Tar ut min hormonspiral om 2-3 månader vilket vi kom fram till gemensamt när jag satte in spiralen. Så det blir nog att vi börjar i april/maj vi med.
Vi är båda mellan 25-30 år gamla och har precis flyttat till ett hus som behöver lite småpyssel så det vore kul om vi hann med lite sånt innan, men det är absolut inget måste.
Ser på det hela men skräckblandad förtjusning. Mäter temperatur för att ha koll på min cykel och har redan beställt hem ägglossning- och graviditetstester. Sen får man ju se om allt kastas huller om buller när man tar ut spiralen ändå. Men tycker ändå att det är liiite läskigt att man ska gå in i ett nytt skede i livet och att ta ett så stort beslut som påverkar en resten av livet.
Har också funderat på när man ska berätta om en graviditet, ibland är jag en sån person som bara vill berätta allt för alla men sen är det ju spännande att försöka hålla det hemligt till åtminstone magiska V12. För vår del beror det också på när i graviditeten som de olika högtiderna inträffar eftersom det bjuds på alkohol och liknande.
Ska bli kul att diskutera med er och följas åt under resan och hoppas att allt går bra