Anonym (E) skrev 2021-12-09 16:21:32 följande:
Naturligtvis känner jag en person efter 14 års vänskap.
Det är just ts ord att han inte känner tjejen, men jag tror det handlar mer om just att de inte träffats irl, och kanske också att de inte känner varandra på ett särskilt djupt plan. Hur länge de pratat vet vi inte men iaf sedan innan han och ts blev ett par, så ts får väl berätta hur länge de varit tillsammans. Eftersom han chattar med den där tjejen "konstant" lär det ju inte ha varit helt nyligen de började ur tomma intet heller.
Han ska inte behöva visa någonting, om ts är så svartsjuk så kan hon lika gärna göra slut för av den lilla information vi fått i trådstarten så finns det inget som säger att det skulle vara något misstänkt kring kontakten. Han ska inte heller skicka nån bild av dem två tillsammans, allt sånt har bara att göra med ts osäkerhet som hon får jobba på. Och det finns ingen info om att han struntar i ts mående, det hittar du på helt själv. Det enda som står är att ts mår dåligt av det men inte att hon berättat det för honom eller hur han tänker kring den biten. Men jag håller med, med tanke på ts osäkerhet och svartsjuka så lever de i en destruktiv relation, hur det blir i framtiden lär väl visa sig.
Fortfarande är det ingen av er som kan svara på varför det är skumt att ha kontakt ofta med en person som man inte träffat irl. Det enda som finns är ts bristande självkänsla och misstankar om allt möjligt, t ex nakenbilder och säkert annat också. Utifrån det lilla hon berättat finns det ingen som helst grund för misstankar.
Fast du har ju aldrig träffat människan i verkliga livet och vet således inte hur hon/han är i verkligheten.
Ja, det är ts ord men det kan ju vara så att han själv har sagt att han inte känner tjejen. Det tolkar jag som att de aldrig har träffats i verkligheten. De har haft varandra på snap sedan innan han och ts blev ett par men vi vet inte hur länge de haft kontakt.
Du säger att det handlar om ts svartsjuka men jag skulle vilja hävda att han har något att dölja om han inte kan visa tjejens nästa snap eller skicka en bild på honom och ts tillsammans. Det där går att vända på. Har han inget att dölja så är det inga problem att visa eller åtminstone skicka en bild på honom och ts.
Ts har frågat ut honom angående den här tjejen och ts mår dåligt av deras kontakt. Om sambon bryr sig om ts överhuvudtaget så borde han kunna snappa upp det och lyssna på ts. Risken är stor att han flirtar med denna tjej så jo, enligt mig och många andra är det verkligen misstänksamt. Varför jag uppmanar ts att skaffa fram riktiga bevis är för att hon då får reda på hur det verkligen ligger till, innan hon tar steget och lämnar honom.
Att ts blir osäker är inte konstigt med tanke på situationen. Svartsjuka är inte ovanligt i kärleksrelationer, det är tvärtom helt normalt och de flesta känner svartsjuka någon gång i sitt liv. Sjuklig svartsjuka däremot, det är något helt annat.
Har jag inte svarat på varför det är skumt? Då får jag väl utveckla det. Det är skumt därför att han helt plötsligt får kontakt med en okänd tjej på snapchat och de har dessutom mycket kontakt. Man undrar hur det kommer sig. De har ju inte träffats via jobb eller så, de har bara fått kontakt. Sedan utgår jag också från mina egna erfarenheter av kontakt på snapchat med upptagna män och jag kan säga dig att inte en enda upptagen man som har snapat mig konstant har velat vara min vän. Samtliga har flirtat och pratat sex. Jag tror knappast att det är ovanligt.