• Anonym (E)

Barngaranti

Anonym (Elsa) skrev 2021-12-10 16:18:04 följande:
    Vi vet inte riktigt. Vi har redan ett gemensamt barn som är fem år så vi vet att vi har kunnat bli gravida tidigare. Men vi är ju äldre nu och då kan ju äggen också ha blivit äldre och sämre. Vi har kollat upp vår fertilitet och den ser bra ut på papper. Varför undrar du?
    Det vore ju en bra idé att göra en utredning så ni kan få reda på om ni har några fysiska hinder eller om det bara är otur.
  • Anonym (E)
    Anonym (Elsa) skrev 2021-12-10 17:39:11 följande:
    Hur menar du utredning, att man går till landstingsläkare då eller till privatklinik? Vi har som sagt kollat upp lite basic grejer som mitt amh och min sköldkörtel och om jag har regelbunden ägglossning. Mitt amh var 5,5 och sköldkörteln låg på 1,7, så det var bra värden. Och allt såg bra ut på ultraljud. Vet du vad man kan kolla mer?
    Ni väljer ju själva men jag hade satsat på en privat landstingsansluten. Spermier har ni t ex inte kollat med andra ord, och sedan är inte amh det enda man kollar, iaf inte när vi gjorde utredning, då var det fler värden.
  • Anonym (E)
    Anonym (Elsa) skrev 2021-12-10 18:23:18 följande:
    Ok, tack för tips! Ska ringa på måndag. Har funderat lite på att ta det vidare och du gav mig en skjuts.
    Gör det! Ju mer fakta man har desto bättre beslut kan man ta.
Svar på tråden Barngaranti