• Anonym (Chi)

Tjej som vill träffa tjejer

Jag har efter alldeles för många år med män insett att det är kvinnor jag vill ha. Dock känns mina så kallade krav på hur en kvinna helst ska se ut för att falla mig i smaken så falska. Jag själv är lite småmullig, inte vidare vacker, men personligen skulle jag aldrig gå igång på någon som är åt det mulligare hållet. Rejält vacker, smal, stor byst är mer min smak och det känns fel att jag är så ytlig när det kommer till tjejer när jag aldrig har varit det när det gällde killar. Mina ex har inte direkt varit smala, vältränade, klassiska snyggingar, men ändå gick jag igång på dem. Relativt. Bortsett från att de egentligen var av fel kön...

Men jag själv är ju av fel sorts kvinna i mina ögon och jag har aldrig haft svårt att få killar, snarare tvärtom. Är killar mindre kräsna än tjejer? Känns som om det är kört för mig att hitta någon tjej som ens skulle vilja kolla åt mitt håll. Och hur hittar man ens en tjej? Hur vet man om man kan lägga in en stöt liksom? Möter ibland spännande tjejer som jag klickar med, men man kan ju inte bara börja ragga liksom...

• Svar på tråden Tjej som vill träffa tjejer
  • Glinda från Oz

Går du igång på killar också är du bisexuell. 

Du får såklart ragga på vem du vill men räkna inte med att någon som är totally out of your league faller för dig. Träffar du någon i verkliga livet behöver du ta reda på om hon gillar tjejer först, gör hon det kan du ragga precis som du skulle på en kille. Du kan också testa olika dejtingappar t.ex Tinder eller lära känna lesbiska via olika föreningar. 

• Anonym (Chi)

Jag har aldrig kallat mig för lesbisk? Jag skulle dock heller inte vilja kalla mig för bisexuell. Eller straight. Måste man vara i något fack alls? Föredrar nog killar personlighetsmässigt, men rent kroppsligt har jag aldrig känt attraktion till en man. Kvinnor har jag aldrig tänkt att jag vill vara med, men när det kommer till kritan är det den kvinnliga kroppen som tänder mig.

Jag har provat Tinder och så, men det verkar inte funka. Jag har nog inget typiskt utseende som faller en lesbisk tjej i smaken. Och om man nu skulle lyckas träffa någon tjej, hur gör man? På det här är man ju oskuld och har ingen aning, och jag är ju inte direkt 16 år. Känns pinsamt att komma här helt ny och ovan...

• Anonym (Sof)

Tycker ärligt att killar är mer ytliga än känner.

Men är inte ytlig så vet inte hur du ska göra, testa dejting sidor kanske?

• Anonym (Hej)

Det finns ju män som tänder på korta, smala, mulliga osv., så varför skulle det inte vara likadant för kvinnor som tänder på andra kvinnor?

Homosexuella män tycker jag verkar mycket mer måna om sitt utseende, men har inte lika bra koll på lesbiska kvinnor!

• Glinda från Oz
    Anonym (Chi) skrev 2021-12-11 12:22:29 följande:

Jag har aldrig kallat mig för lesbisk? Jag skulle dock heller inte vilja kalla mig för bisexuell. Eller straight. Måste man vara i något fack alls? Föredrar nog killar personlighetsmässigt, men rent kroppsligt har jag aldrig känt attraktion till en man. Kvinnor har jag aldrig tänkt att jag vill vara med, men när det kommer till kritan är det den kvinnliga kroppen som tänder mig.

Jag har provat Tinder och så, men det verkar inte funka. Jag har nog inget typiskt utseende som faller en lesbisk tjej i smaken. Och om man nu skulle lyckas träffa någon tjej, hur gör man? På det här är man ju oskuld och har ingen aning, och jag är ju inte direkt 16 år. Känns pinsamt att komma här helt ny och ovan...

Det handlar inte om fack det är namn på sexuella läggningar, det är som att säga att man blir placerad i fack om någon säger att man spelar piano, är kvinna eller handlar på ICA. Det är bara fakta.

Troligtvis är din Tinder profil inte tillräckligt bra, tjejer är mycket kräsnare än killar så det gäller att ha riktigt bra bilder och text.
  • jag1
    Anonym (Chi) skrev 2021-12-11 06:24:16 följande:
    Tjej som vill träffa tjejer
    Jag har efter alldeles för många år med män insett att det är kvinnor jag vill ha. Dock känns mina så kallade krav på hur en kvinna helst ska se ut för att falla mig i smaken så falska. Jag själv är lite småmullig, inte vidare vacker, men personligen skulle jag aldrig gå igång på någon som är åt det mulligare hållet. Rejält vacker, smal, stor byst är mer min smak och det känns fel att jag är så ytlig när det kommer till tjejer när jag aldrig har varit det när det gällde killar. Mina ex har inte direkt varit smala, vältränade, klassiska snyggingar, men ändå gick jag igång på dem. Relativt. Bortsett från att de egentligen var av fel kön...

Men jag själv är ju av fel sorts kvinna i mina ögon och jag har aldrig haft svårt att få killar, snarare tvärtom. Är killar mindre kräsna än tjejer? Känns som om det är kört för mig att hitta någon tjej som ens skulle vilja kolla åt mitt håll. Och hur hittar man ens en tjej? Hur vet man om man kan lägga in en stöt liksom? Möter ibland spännande tjejer som jag klickar med, men man kan ju inte bara börja ragga liksom...
    Hej Ts!

Du skriver bland annat "Känns som om det är kört för mig att hitta någon tjej som ens skulle vilja kolla åt mitt håll. Och hur hittar man ens en tjej? Hur vet man om man kan lägga in en stöt liksom? Möter ibland spännande tjejer som jag klickar med, men man kan ju inte bara börja ragga liksom..."

Först: Jag skrev själv en tråd ganska nyligen. Med titel hur tolkar intresse kvinna till kvinna" typ så. Där tar jag upp liknande saker. Se om du kan hitta den tråden.. Sen vill.jag säga: Nej, varför skulle det vara kört för dig att hitta en kvinna du tycker om? Var inte så hård mot dig själv ts! Klart det finna tjej som kommer att titta åt ditt håll ts! Det är lätt att "slå på sig" själv i såna här sammanhang. Men jag vill uppmana dig till att vara modig (svårt jag vet. Är själv där) att om du är med någon tjej/kvinna som du tycker är spännande, och intressant, attraktiv, och du känner dig någorlunda bekväm, med henne och där ni är, fråga om hon vill ta en fika nån dag. Ge inte upp ts! Jag tror på dig . Om du vill får du skriva till mig personligen. Ha en fin helg.
  • jag1

Hej igen ts!

Du skriver "Måste man vara i något fack alls?" Nej tänker jag. Det behöver en inte alls vara. Det är en omvärld som gärna vill sätta en etikett. Var dig själv ts!

Jag känner igen mig i dina rader:

"Föredrar nog killar personlighetsmässigt, men rent kroppsligt har jag aldrig känt attraktion till en man. Kvinnor har jag aldrig tänkt att jag vill vara med, men när det kommer till kritan är det den kvinnliga kroppen som tänder mig."

Nu har jag visserligen haft relation.med kvinnor, men det är svårare att få kontakt med kvinnor upplever jag. Vill du ska veta att du inte är ensam om att uppleva det du skriver. Jag känner samma. Har provat Tinder och andra dejtingsidor. Men ingen tur alls där. (Jag ser normal ut. Tränar. Har lagt ut bilder och en text jag länge klurade på) Så det är svårt och delvis hårt därute i vår vida vida värld.

Men ge inte upp ts!

Svar på tråden Tjej som vill träffa tjejer