• Limajo

dags att vara hård tillbaka mot biomammor

wildean skrev 2021-12-22 18:27:19 följande:

Om bonusmamma vill ha en dialog med dig då och inte bara pappan, och tror att det skulle göra att bonusbarnet skulle få det bättre i sitt nya hem? Skiter du om ditt barn får det bättre eller sämre?

Jag har så himla svårt att se hur detta skulle hända. Att mina barns pappas nya skulle kontakta mig för att? vadå? Diskutera barnens läxläsning eller vilka aktiviteter de bör ha på kvällarna? Eller vad är det för situationer du tänker dig ska dyka upp som mamman och bonusmamman ska diskutera över pappans huvud?
  • Limajo
    Anonym (Kvinna....) skrev 2021-12-23 14:18:35 följande:

Mitt ex dotters mamma kontaktade mig EN gång under vårt 10 åriga förhållande. Det gällde om jag ansåg att dottern skulle få göra en navelpiercing och hur man i så fall sköter den. Hon vet att jag hade det. Sånt kan inte pappan nånting om så då behövde hon prata med mig. Men hon var alltid välkommen till vårt hus så vi hade kontakt hela tiden. Men beslut om dottern sköter hon och pappan utom i just denna fråga.

Jag tycker ts resonerar jättekonstigt.

Ja, precis. En sån sak som du tar upp, eller typ receptet på den där goda kycklingpastan barnen pratat om i ett halvår kan man så klart prata om.

Men knappast saker som rör barnens mående som ts verkar tycka man ska ha djupa samtal om. Mycket konstigt?
Svar på tråden dags att vara hård tillbaka mot biomammor