• MarieJonsson

För svagt streck? BIM+7

Jag har äntligen testat positivt, vilket jag hann vara glad över i ca 5 minuter innan rädsla att det inte ska vägen tog över. Hur tolkar ni mitt test här, på BIM +7. Borde det vara starkare vid det här laget? Har inte uppfattat att det stegrat så mycket senaste 3 dagarna, och jag inbillar mig att symtomen är mindre. Bör jag vara orolig?

• Svar på tråden För svagt streck? BIM+7
  • Anonym (Hanna)

Tycker det ser ut som mitt gjorde runt den tiden. Men det är svårt att säga då jag själv upplevde att det kunde skilja rätt mycket i hur mycket färg som syntes mellan 2 test. Angående symtom så är det vanligt att de varierar i början men det kan ju även vara ett dåligt tecken. Håller tummarna för att allt är bra!

• MarieJonsson
    Anonym (Hanna) skrev 2021-12-14 06:40:56 följande:

Tycker det ser ut som mitt gjorde runt den tiden. Men det är svårt att säga då jag själv upplevde att det kunde skilja rätt mycket i hur mycket färg som syntes mellan 2 test. Angående symtom så är det vanligt att de varierar i början men det kan ju även vara ett dåligt tecken. Håller tummarna för att allt är bra!

Tack för att du svarar Hanna! Det är skönt att höra att det är fler som inte haft starkare test än så en vecka efter BIM. Oron gnager i kroppen, och katastroftankarna äter upp mig. Är arg på mig själv att jag har fortsatt testa då jag stressar upp mig så mycket över att de inte blir starkare, för du är det allt jag kan tänka på!
  • Anonym (Normalt)

Nädå, jag har haft sånna test längre in i graviditeten än dig och barn blev det

• Semlan3

Rfsus tester är inte så känsliga. Hade svagare än sådär i början. Nu i vecka 5+5 är strecket lika starkt som kontrollstrecket och kommer fram snabbt. Vet ju inte om min graviditet är ok än... Men förra graviditeten var likadant med testen. Tror inte man ska anylera tester så mycket. Man blir bara orolig. Jag ska sluta testa nu.

• MarieJonsson
    Anonym (Normalt) skrev 2021-12-14 11:26:26 följande:

Nädå, jag har haft sånna test längre in i graviditeten än dig och barn blev det

Tack för att du svarar min din erfarenhet! Du anar inte hur lugnande det är att höra att någon annan varit med om samma tester med positiv utgång!
  • MarieJonsson
    Semlan3 skrev 2021-12-14 11:30:21 följande:

Rfsus tester är inte så känsliga. Hade svagare än sådär i början. Nu i vecka 5+5 är strecket lika starkt som kontrollstrecket och kommer fram snabbt. Vet ju inte om min graviditet är ok än... Men förra graviditeten var likadant med testen. Tror inte man ska anylera tester så mycket. Man blir bara orolig. Jag ska sluta testa nu.

Tack för att du delar med dig! Skulle du säga att det är först nu i 5+5 som du ser starkt sträck? Jag ska försöka hålla mig från testerna ett tag, de sätter igång många hjärnspöken.
  • Semlan3
    MarieJonsson skrev 2021-12-14 11:51:22 följande:

Tack för att du delar med dig! Skulle du säga att det är först nu i 5+5 som du ser starkt sträck? Jag ska försöka hålla mig från testerna ett tag, de sätter igång många hjärnspöken.

Tog test för en vecka sedan som var svagt men ändå klart synligt och svagt rosa. Idag var det superstark. Men har fortfarande 2-3 veckor på digitala som jag hade förra veckan också. Så nojar. Men orkar inte oroa mig så ska sluta testa.
  • svansmamman

Av ren princip testar jag inte längre med RFSUs testa ofta-test, inget annat test med streck heller för den delen.

Kan du inte testa med cb digital med veckoindikator istället? Testa med en veckas mellanrum och se så antalet veckor ökar. Det är ingen exakt vetenskap såklart men då slipper du jämföra streckens styrkor. Jag har gjort så. De gånger jag fått missfall har veckorna inte ökat som de ?ska? och aldrig passerat ?gravid 2-3?.

Jag håller tummarna för att allt är som det ska!

• hjihhih

Jag skulle inte dra jättestora växlar på det så länge inte strecket försvinner. De där testerna är inte så tillförlitliga när det gäller att avgöra mängden hcg. Dels varierar det beroende på när du kissade senast och hur mycket vätska du druckit. Sen brukar kvaliteten på såna där tester vara rätt tvivelaktig, jag testade ibland två-tre stickor ur samma urinprov och kunde trots detta få markant olika resultat i styrka på testen.

• MarieJonsson
    svansmamman skrev 2021-12-14 20:38:31 följande:

Av ren princip testar jag inte längre med RFSUs testa ofta-test, inget annat test med streck heller för den delen.

Kan du inte testa med cb digital med veckoindikator istället? Testa med en veckas mellanrum och se så antalet veckor ökar. Det är ingen exakt vetenskap såklart men då slipper du jämföra streckens styrkor. Jag har gjort så. De gånger jag fått missfall har veckorna inte ökat som de ?ska? och aldrig passerat ?gravid 2-3?.

Jag håller tummarna för att allt är som det ska!

Tusen tack för ditt svar! Och bra input att istället testa med veckoindikator. Jag gjorde precis det och fick +3, vilket jag gick in i igår så det stämmer ju bra! Mina RFSU-test ser alltså svagare ut, men clear blue har gått från 2-3 till 3+?
  • svansmamman
    MarieJonsson skrev 2021-12-15 18:22:56 följande:

Tusen tack för ditt svar! Och bra input att istället testa med veckoindikator. Jag gjorde precis det och fick +3, vilket jag gick in i igår så det stämmer ju bra! Mina RFSU-test ser alltså svagare ut, men clear blue har gått från 2-3 till 3+?

Men åh så skönt, du ser! RFSU är lite av ett lotteri ibland. Jag tog två RFSU idag för skojs skull då jag har kvar en gammal förpackning. Jag är gravid i vecka 15. Det första testet visade rätt svagt, nästa test doppade jag i samma urin och det blev starkare än kontrollstecket samma sekund jag doppade det. Strunta i RFSU och lita på detta nu, du är gravid! :D
  • MarieJonsson
    MarieJonsson skrev 2021-12-14 11:51:22 följande:

Jag förstår oron! Egentligen är det väl dumt att man ska fortsätta testa så mycket, kan ju vara så att man skapar en stress som inte alltid är befogad. Hur går det för dig? Har du testat något mer eller avvaktar du? Håller verkligen tummarna.
  • Lottiepotti

Hej! Sorry om jag flikar in bara men ni som kan, hur tolkar ni detta, är tidigt o aldrig tagit detta test innan, är de positivt? Tack så länge

• svansmamman
    Lottiepotti skrev 2021-12-16 18:07:57 följande:

Hej! Sorry om jag flikar in bara men ni som kan, hur tolkar ni detta, är tidigt o aldrig tagit detta test innan, är de positivt? Tack så länge

Ett av de första cb early-test jag ser som faktiskt ser positivt ut. Testa med ett digitalt med så får du det svart på vitt men jag tror definitivt att det är positivt! :)
  • Försiktigoptimistisk

Jag testade alltid med RFSUs stickor. Men styrkan på strecket varierade på allt. När på dagen jag tog det, om jag druckit mycket innan etc. För mig visade det sig att mina streck alltid var starkast efter 17 på kvällen haha. Men styrkan varierade och gav mig hjärtattacker. Så försök att inte ta fler tester, de skrämmer dig bara i onödan <3 grattis till graviditeten!

Svar på tråden För svagt streck? BIM+7