Hur anmäler jag soc för förtal?
Soc har ljugit och den kvinnan är farlig, måste anmälas. Hur gör jag?
Soc har ljugit och den kvinnan är farlig, måste anmälas. Hur gör jag?
Socialnämnden i den kommun det gäller?
Rent vid en första tanke, det där är en riktigt dum idé. Dels går förtal i princip aldrig vidare utan lägga ner direkt. Däremot finns föraktet från soc mot dig kvar, och vetskapen om en bristande samarbetsförmåga. Tror att en sån Anmälan skulle orsaka dig mycket mer skada än henne. Om allvarligt tjänstefel har begåtts skulle jag istället inleda med ett samtal med hennes chef.
Inte alls. Det leder ingenstans. Prata med chefen i första hand.
Rent vid en första tanke, det där är en riktigt dum idé. Dels går förtal i princip aldrig vidare utan lägga ner direkt. Däremot finns föraktet från soc mot dig kvar, och vetskapen om en bristande samarbetsförmåga. Tror att en sån Anmälan skulle orsaka dig mycket mer skada än henne. Om allvarligt tjänstefel har begåtts skulle jag istället inleda med ett samtal med hennes chef.
Vi polisanmälde och polisen tog det på allvar. Hon utreder inte men kommer skicka det vidare för detta är så hemskt.
Har du bevis? Eller är du bara arg att soc inte står på din sida?
Kan du ge lite mer information? Hur har denne person ljugit, är det skrivet något om dig i ett beslut? Är det något som personen sagt till någon annan person? Har du hört det i första hand eller är det någon annan som hört?
Har du bevis? Eller är du bara arg att soc inte står på din sida?