Religiösa undantagna
Obegripligt varför just religiösa vanföreställningar skulle undantas.
Vanföreställning som vanföreställning
Obegripligt varför just religiösa vanföreställningar skulle undantas.
Vanföreställning som vanföreställning
Haha, den här nyheten kommer man inte att hitta i Sydsvenskan eller någon annan seriös tidning.
Däremot kan man läsa att det gjorts undantag för personer som av medicinska skäl av behandlande läkare avråtts från vaccination, som t ex för vissa autoimmuna sjukdomar.
Okej. Kan du presentera en länk?
Det är ett oerhört märkligt resonemang. Man är ju inte mindre farligt för sårbara grupper för att man är religiös. Om nu syftet är att skydda dessa från smitta.
Lika märkligt resonemang som om man är abortmotståndare för att man tycker det mänskliga livet och värdet uppstår i befruktningsögonblicket, men samtidigt kan tänka sig att tillåta abort om nån blivit våldtagen.
Precis, och då behöver du ju inte vara ledsen för att t ex jag skrev att det inte kan vara sant.
Som du vet har jag inte svårt för att erkänna att jag haft fel: Jag hade fel.
Men jag undrar om formuleringen bara hängt med från något annat prydnadsdokument - finns det överhuvudtaget något religiöst samfund som motsätter sig vaccin, inte ens Jehovas vittnen verkar göra det.
Formuleringen funktionshindrade, tror att det stod så, är ju också tveksam, vore bättre med medicinska skäl.