Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Religiösa undantagna

Jag finner det enormt provocerande att Lund nu inför vaccintvång för nyanställda men med undantag för religiösa. Jag ser ingen som helst skillnad på vaccinmotståndarnas alla märkliga idéer och på de religiösas alla löjliga fantasifoster. Hade de religiösas absurda påhitt alls fungerat så hade ingen av dem vare sig fått eller dött av covid. Och ja, jag är medveten om att ni religiösa förklarar sådant med prövningar hit och dit men det är förstås lika idiotiskt som alla de märkliga saker vaccinmotståndarna kokar ihop. 

Bedrövligt.

• Svar på tråden Religiösa undantagna
  • Pope Joan II
    Mandelskorpan skrev 2021-12-15 05:50:21 följande:
    Tillägg, hittade inget om undantag för religiösa? Var står det?
    Jag läste det högt för min man förra helgen och ondgjorde mig över saken. Hade tänkt starta den här tråden då men det föll mig ur minnet när andra saker dök upp. Det var i alla fall en intervju med en man i ledande ställning där detta sades, jag tror att det kan ha varit i tidningen Sydsvenskan. 

Hur som helst så hittar jag det inte nu. Jag låter tråden vara kvar ett tag tills jag eller någon annan hittar det jag läste, annars ber jag om att få den borttagen om det är så att det jag läste inte kan hittas eller ännu bättre: visar sig inte längre stämma/kommer ej att genomföras. Det vore ju det bästa!
  • Pope Joan II
    Tack.

Exakt samma ordalydelse som i det jag läste högt för min man men då var det inte Bollnäs utan en annan kommun det gällde, och det var visst en seriös tidning jag läste det ur. Bara det att jag inte kan hitta det igen, jag skulle ha startat tråden då när jag läste det så jag sluppit bli misstänkt för att ljuga och dessutom skrattad åt.
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2021-12-17 18:55:49 följande:
    Ta inte allt så personligt.

Det är Bollnäs man bör skratta åt, där man lyckats med konststycket att formulera en text som bara borde vara för dum för att kunna vara sann. Men det händer ibland att verkligheten överträffar dikten.

Vilken glädje för en Bollnäsnbo att hen blev smittad av kommunpersonal som hade giltiga religiösa skäl att avstå vaccination.
    Nej, det är ju inte mig dumstruten sitter på. 
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2021-12-17 19:17:06 följande:
    Precis, och då behöver du ju inte vara ledsen för att t ex jag skrev att det inte kan vara sant.

Som du vet har jag inte svårt för att erkänna att jag haft fel: Jag hade fel.

Men jag undrar om formuleringen bara hängt med från något annat prydnadsdokument - finns det överhuvudtaget något religiöst samfund som motsätter sig vaccin, inte ens Jehovas vittnen verkar göra det.

Formuleringen funktionshindrade, tror att det stod så, är ju också tveksam, vore bättre med medicinska skäl.
    Men så larvigt av dig, jag har aldrig blivit ledsen över något du skrivit. 
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2021-12-18 10:11:43 följande:
    Pope Joan II skrev 2021-12-18 09:52:05 följande:
    Men så larvigt av dig, jag har aldrig blivit ledsen över något du skrivit. 

Som jag skrev tidigare tycker jag att du blev personligt berörd - "misstänkt för att ljuga och dessutom skrattad åt".

Innehållet i Bollnäsdokumentet är så fruktansvärt absurt att det var en i mitt tycke självklarhet att ifrågasätta dess existens när du inte kunde länka.

Jag har redan skrivit att jag hade fel - även om ditt påstående gällde Lund och inte Bollnäs, det kan ju inte uteslutas att man i Bollnäs har kopierat ett lundensiskt dokument.
    När jag blir misstänkt eller anklagad för att ljuga och när någon dyker upp och avfärdar det jag återgett med ett "Haha" så är det inte ledsen jag blir. 

Och det var som sagt inte Bollnäs jag läste om, och det var som sagt i en seriös tidning jag läste det, och jag borde som sagt ha startat tråden då eller i alla fall sparat notisen som jag läste högt ur och ondgjorde mig över till senare. 

Nog nu. 
Svar på tråden Religiösa undantagna