Inlägg från: Deeru |Visa alla inlägg
  • Deeru

    Bästa husdjuret - eller andra lösningar?

    Sibirisk katt är allergivänlig. Men testa innan eftersom det är individuellt.


    Skulle även testa för andra djur också om du tål INNAN ni skaffar ett djur som ni måste göra er av med.


    Frigående kanin (kastrerad) är ju annars jättekul djur. De är som små hundar, man behöver bara se till att de har en egen vrå, toalåda, en grävlåda etc och se till att inte ha sladdar och så framme.
    Kolla gärna efter en omplacering som behöver nytt hem.

  • Deeru
    Ladylufsen skrev 2021-12-17 23:06:46 följande:

    Tack för bra tips! Sibirisk katt har jag tänkt på då jag hört att de ofta har mindre allergener. Och de är ju så fina!

    Kaniner har jag dessvärre hört ska vara rätt allergiframkallande.. Å andra sidan har jag aldrig känt något från någon kanin (vi har haft en del men de har då varit utomhus) men har inte heller levt med någon, så värt att besöka några för att se. Och jag har hört kollegor som har haft precis såna kaniner du pratar om, som är som hundar. Kastrerade hannar alltså?


    Jag har en kastrerad hane och kastrerad hona. De trivs med sällskap. De är från en smådjursorganisation. Är precis som små hundar, kommer på inkallning till och med. Oftast söker dessa organisationer jourhem, kan ju vara bra sätt att testa på kanin. Kan ju lika gärna vara höet man reagerar på
Svar på tråden Bästa husdjuret - eller andra lösningar?