• 47Derevko

    Mellanmål på förskola

    Hej! Ni som jobbar på förskola, vad brukar ni servera barnen till mellanmål? under en vanlig vecka, vad brukar det bli? Kallt/varmt etc?

    Även ni som inte har barnen på förskola får gärna svara vad ni brukar ge till mellanmål en vanlig vecka. 


    Behöver massor av uppslag, nyttiga som onyttiga! Tack på förhand 
    {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Mellanmål på förskola
  • LaFontaine

    På förskolan serveras smörgåsar, yoghurt/smoothie och kokta ägg. De dagar det varit soppa är melliset lite matigare.

    Hemma serverar vi nästan uteslutande frukt till mellis. Ibland yoghurt med frukt, någon gång gör jag en smoothie och en riktigt bra dag mixar jag fryst banan till glass eller gör bananplättar. 

  • 47Derevko
    LaFontaine skrev 2021-12-16 14:17:37 följande:

    På förskolan serveras smörgåsar, yoghurt/smoothie och kokta ägg. De dagar det varit soppa är melliset lite matigare.

    Hemma serverar vi nästan uteslutande frukt till mellis. Ibland yoghurt med frukt, någon gång gör jag en smoothie och en riktigt bra dag mixar jag fryst banan till glass eller gör bananplättar. 


     


    Tack ska du ha! ?? Vet du om det brukar vara ett ägg per barn eller mer? Kanske dumma frågor men jag ska göra en budget och är okunnig inom ämnet.

  • 47Derevko
    47Derevko skrev 2021-12-16 15:04:19 följande:

     


    Tack ska du ha! ?? Vet du om det brukar vara ett ägg per barn eller mer? Kanske dumma frågor men jag ska göra en budget och är okunnig inom ämnet.


    (...det skulle inte vara frågetecken där utan ett hjärta... oops)
Svar på tråden Mellanmål på förskola