Sanlin90 skrev 2022-01-02 19:51:27 följande:
Ingen diabetes jag la om kosten hekt när jag blev gravid så börjadr gå ner i blrjan för jag va rädd för diabetes, fick göra 2 glukosbelastningar som va nästan för bra.
Bytte ut godis och läsk mot frukt och bubbelvatten och försökte äta mer grönt.
Fick högt blodtryck i v 37-38 och havandeskapsförgiftning i v 38+3 så blev igångsatt och födde v 39+0 men blev så dålig att jag fick åka ambulans in av njursmärtor.
Men hela vägen till v 37-38 va blodtrycket lite lågt sen bara tvärvände det när jag slutade med trombyl
Obehagligt med havandeskapsförgiftning. Tur att det gick bra! Var det din första graviditet?
Jag vägde 79 kg när jag gick in i min graviditet och gick inte upp något i vikt förrän i början av tredje trimestern då jag vägde 90 kg. Jag åt också Trombyl och hade ett bra blodtryck som sedan steg i vecka 37 precis som för dig men ingen havandeskapsförgiftning. Vilka symptom hade du på havandeskapsförgiftning? Eller märkte de det inom vården? Ville de avvakta till 39+0 pga att barnets lungor är fullt utvecklade då eller varför satte de inte igång dig i 38+3? Låg du inne på sjukhus den tiden fram tills du blev igångsatt?