Hur reagera ni efter lumbalpunktion?
Hej,Hur har era kroppar reagerat efter lumbalpunktion?
Gjorde LP i onsdags och allt verka gå bra. Fick riktigt ont i ryggen efteråt bara och det sitter fortfarande i, dock är smärtan mycket mildare nu. I fredagskväll fick jag enorm huvudvärk efter att jag suttit vid datorn i någon timme, så pass enorm huvudvärk att jag blev illamående (aldrig hänt förut!) Gick och la mig och mådde bättre på lördagen men fortfarande lite lite huvudvärk. Var ute och köpte lite julklappar på lördagen, lagade lite mat och satte mig vid datorn, samma sak hände igen. Flickvännen körde mig till akuten och efter några timmars väntan så fick jag som svar att det inte var något akut som jag behövde vara där för. Bara varit sängliggande sedan dess och imorse ringde jag neurologmottagning och rådfråga dom. Dom visste inte riktigt vad det kunde vara för det hade ändå gått några dagar innan huvudvärken kom.
Känner nu att jag hade behövt gå på toa och bajsa, och känner när jag krystar att det sticker till i rygg och huvud, gör liksom ont.
Är detta normalt när man gjort en LP? Har gjort MR och det visade en liten förändring i huvudet på mig, men som tur ingen cancer enligt min läkare och troligtvis inget farligt.