Inlägg från: Anonym (Jur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jur)

Fel information från mäklare

Eveline87 skrev 2021-12-21 16:59:29 följande:
    Fel information från mäklare
    Vi köpte ett radhus och flyttade in hit för ca 3 veckor sedan. Vi fick en räkning idag angående samfällighetsavgiften som är betydligt mer än det vi fick information om.

Det står ett helt annat belopp i informationspärmen om huset och jag att vi diskuterat detta med mäklaren som intygat om att beloppet är rätt, men nu ser vi att det inte är så. Hur kan man gå vidare? Vi ska självklart kontakta mäklaren imorgon då vi har fått fel information.
    Ett så pass tydligt och dokumenterat fel finns det möjlighet att driva och få ersättning. Den felaktiga uppgiften förorsakar er ekonomisk skada.
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Gilla läget) skrev 2021-12-22 08:19:19 följande:
    Kräva ersättning för några tusen mer om året....? Är det "ekonomisk skada" det? 
    Ja, det är eknomisk skada
  • Anonym (Jur)
    Eveline87 skrev 2021-12-27 00:44:15 följande:

Jag har läst era kommentarer. Vi har räknat till att det blir ca 8000 mer per år än vad vi föreställde oss, men vad fasiken rätt ska vara rätt. Visst, det är inga stora summor men vi känner oss lurade och jävla fult spel av mäklaren som nu påstår sig vara helt ovetandes. Vi kommer att gå vidare med det här och jag struntar fullkomligt i att det inte gäller stora summor. Men när man frågar mäklaren flera gånger innan budgivning om dessa summor stämmer och hon absolut ?vet? att det är så, men i slutändan bara ljuger för oss. Det stör jag mig på!

Fastighetsmäklare kan anmälas till Fastighetsmäklarinspektionen.
Svar på tråden Fel information från mäklare