Anonym (TS) skrev 2021-12-21 22:51:41 följande:
Tack för svaren!
Ska ringa och kolla men det verkar ju som att hon inte får sova där då tyvärr så vi får försöka lösa det på nått sätt.
Det stämmer att det är 3 olika pappor till barnen.
Tyvärr är det inte aktuellt att lämna yngsta dottern med hennes biologiska pappa men jag har kontakt med hennes farmor.. men tror som sagt inte riktigt att det funkar att hon är där hela tiden eftersom farmorn bor väldigt långt bort och är sjuk.
Men som nån skrev så tror jag att äldsta dottern som är 15 kan hjälpa till en hel del så vi får väl försöka pussla och lösa det på nått sätt helt enkelt med släktingar , vänner eller min sambo.
Jag tycker du ska ta kontakt med soc. Om det är så att du skaffar barn med en tredje snubbe och denne inte är förmögen att ta hand om dina tidigare barn så är det uppenbart att ni behöver rätt omfattande stöd i er föräldraroll. De kan dessutom vara behjälplig med att skaffa någon typ av jourhem/stödfamilj där du kan lämna dottern när du är på sjukhuset.
Det säger sig själv, sjukhus har enbart en uppgift: att vårda människor. Deras uppgift är inte och har aldrig varit att fixa brist på barnvakt. Självklart kan man inte ha större syskon rännande runt på avdelningarna. Det borde du faktiskt förstått och inte vara tvungen att fråga om det.
Allvarligt, om du försöker tänka på någon annan än dig själv, skulle du vilja vara på en avdelning full med syskon? För det är inte så att det enbart handlar om dig, enbart ett barn utan det är många som finns där, många syskon det handlar om. Tycker du att det låter ok? Tror du att det är patientsäkert och hållbart hygieniskt? Tror du att det är barnsäker miljö?