• Anonym (.)

Känner mig slö i huvudet efter gårdagens en enda drink

Jag känner mig seg och allmänt slö. Jag tog en blandning av en energidryck och sprit (eller i alla fall något med alkohol i). Det fanns inte så mycket alkohol sa bartendern.

Men jag kände mig ändå rätt så seg efter drickandet. Nu har jag inte gjort någonting under hela dagen. Natten bestod av sju timmar sömn. Åt min frukost klockan 10 för att jag inte orkade fixa någonting. Ungefär vid 11 tiden, bestämde jag mig för att lägga mig och vaknade klockan 4. Känner mig fortfarande rätt seg.

Jag orkar knappt göra någonting, förutom att bara vara hemma.

Jag dricker inte i övrig fall, just för att jag ser alkoholen som en gift och dyrt.

Så jag dricker inte en enda droppe alkohol egentligen.

När jag läste att det är extra farligt om man blandar alkhool med energidryck, så blev jag lite ångestladdad. Alkoholen lär väl ha lämnat alkoholen för länge sedan och allt som alkoholen orsakad skada på min kropp lär väl återställts?

• Svar på tråden Känner mig slö i huvudet efter gårdagens en enda drink
  • Anonym (Sara)

Aldrig tänk tanken att du blivit smittad med Corona sedan igår? Att gå in på ställen där andra människor vistas är ju som bekant en stor riskfaktor.

Den där lilla mängden alkohol + energidryck har självklart inte påverkat ditt mående.

• ToniErdmann
    Anonym (.) skrev 2021-12-22 18:38:49 följande:
    Känner mig slö i huvudet efter gårdagens en enda drink

Jag känner mig seg och allmänt slö. Jag tog en blandning av en energidryck och sprit (eller i alla fall något med alkohol i). Det fanns inte så mycket alkohol sa bartendern.

Men jag kände mig ändå rätt så seg efter drickandet. Nu har jag inte gjort någonting under hela dagen. Natten bestod av sju timmar sömn. Åt min frukost klockan 10 för att jag inte orkade fixa någonting. Ungefär vid 11 tiden, bestämde jag mig för att lägga mig och vaknade klockan 4. Känner mig fortfarande rätt seg.

Jag orkar knappt göra någonting, förutom att bara vara hemma.

Jag dricker inte i övrig fall, just för att jag ser alkoholen som en gift och dyrt.

Så jag dricker inte en enda droppe alkohol egentligen.

När jag läste att det är extra farligt om man blandar alkhool med energidryck, så blev jag lite ångestladdad. Alkoholen lär väl ha lämnat alkoholen för länge sedan och allt som alkoholen orsakad skada på min kropp lär väl återställts?

Utfallet kan bli olika.

Ungefär hur gammal är du?
  • Anonym (.)
    Anonym (Sara) skrev 2021-12-22 20:00:47 följande:

Aldrig tänk tanken att du blivit smittad med Corona sedan igår? Att gå in på ställen där andra människor vistas är ju som bekant en stor riskfaktor.

Den där lilla mängden alkohol + energidryck har självklart inte påverkat ditt mående.

ToniErdmann skrev 2021-12-22 21:41:53 följande:
    Utfallet kan bli olika.

Ungefär hur gammal är du?

Jag mår bättre nu :)
    Jag tror att jag var slö, för att jag sov så länge.

Jag är snart 30.
  • Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2021-12-22 21:43:19 följande:

Jag mår bättre nu :)
    Jag tror att jag var slö, för att jag sov så länge.

Jag är snart 30.
    Skönt att det känns bättre
  • Anonym (Konstigt)

Så borde det inte vara.Undrar vad drinken innehöll egentligen.

• Anonym (.)
    Anonym (Konstigt) skrev 2021-12-22 21:58:46 följande:

Så borde det inte vara.Undrar vad drinken innehöll egentligen.

Kanske handlade mest om att jag sovit länge. Jag har bara ätit två gånger idag.

Jag tror att jag har haft såhär utan någon alkohol i kroppen överhuvudtaget, när jag bara har sovit i princip hela dagen.
Svar på tråden Känner mig slö i huvudet efter gårdagens en enda drink