Anonym (qqq) skrev 2021-12-23 07:17:58 följande:
Förlåt TS men det ger inget speciellt extra att ha en massa följare man ändå inte vet vilka de är, om man bara har ett privat konto där man lägger ut tex bilder från semestern och liknande.
Vill man ha många följare på Insta handlar det ofta om att man har ett annat syfte med sitt konto: tex att man vill vara en influenser, att man skriver om något visst tema, tex hälsa, träning, skönt, mode osv - då är det naturligt om okända människor följer för att de är intresserade av temat.
Om ditt syfte är att inte "verka tråkig" så är det väl tyvärr inte så mycket till syfte?
Nej, det menar jag inte.. Känns bara som alla andra har så mycket mer vänner än mig.. Eller kan de vara så att deras följare just är sånna som dom aldrig ens träffat(?)
Jag har "börjat om mitt liv på nytt" ett nytt kapittel pga massa tråkigt som hänt. Dvs. Jag har flyttat lååååångt bort, till en helt ny stad ,nytt jobb osv. Vill inte ha mina barndomsvänner som följare på insta och ville inte ens att folk skulle veta vart jag flyttar, därför tog jag bort alla sociala medier då och tog en paus.
Nu vill jag lära känna nya folk. Jag märke snabbt då att alla ska ta kort på allt, maten på restaurangen osv. (Detta var dock innan covid) men jag då, var den enda som inte gjorde det.. Först var jag med alla på middagar, fika, fester osv. Sen kände jag att jag var utanför, missade massa inbjudan pga jag inte hade Insta..
Om man får säga såhär (bli inte "provocerad nu" många här på FL verkar lätt bli det) men utseendemessigt ser jag ut som en "som har sociala medier" bryr mig om utseende, mode, märken osv ovs. Men jag vet inte ens hur tex snap fungerar..