Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Min pojkvän röker cannabis

Anonym (Em) skrev 2021-12-23 10:00:46 följande:

Nej, du överdriver inte, du snarare underreagerar. Men du väljer ju själv om du vill vara tillsammans med en missbrukande knarkare eller inte. Men räkna med att inte kunna styra hur ofta han röker på. Uppenbarligen är drogen viktigare för honom än vad du är. Själv skulle jag aldrig vara tillsammans med en missbrukare, så luffigt att inte kunna hantera sig själv på ett bättre sätt. Extremt avtändande och osexigt.

Man får hoppas att han iaf odlar själv så han inte är en del av den samhällsförödande droghandeln.

Det är skillnad på bruk och missbruk.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (F) skrev 2021-12-23 11:24:00 följande:

Men.... jaha? Vad är problemet? Tycker du inte om röklukt? Missköter han jobbet? Förstörs ert sociala liv?

Du visste om det här redan innan ni flyttade ihop, lite sent att komma och klaga nu då.

Antingen är du ok med att han röker eller så är du inte det. Om du är ok med att han röker så ska du inte styra hur ofta han gör det. Du är inte hans morsa, så sluta bete dig som det.

Ok.. man behöver inte bli elak för att man har en åsikt..
  • Anonym (Anna)

Jag vill inte försvara cannabis men vill ändå säga att alkohol är det man ska vara rädd för och alkohol borde förbjudas. Det finns hur många dokumenterade händelser om misshandel och mord med alkohol inblandat. Däremot finns inga dokumenterade fall ( vad jag vet ) om misshandel och mord med cannabis inblandat.

Med det sagt så finns det naturligtvis risker med cannabis och speciellt bland unga och unga vuxna. Man kan bli sen i utveckling i hjärnan om man missbrukar cannabis som ung.

Men cannabisbruk går ut över den som röker. Alkohol går ut över alla som befinner sig i närheten av den som dricker.

Jag skulle däremot vilja se en legalisering av cannabis som smärtmedicin. Jag hade inte tvekat att använda det då jag har haft smärta i 35 år.

Sverige kommer att vara det sista landet på jorden som kommer att legalisera cannabis. Men alkohol som är den största boven?.. den är helt ok tydligen. Det är ju bra märkvärdigt?

• Anonym (Anna)
    klyban skrev 2021-12-23 12:35:46 följande:

Nä, vi ska VERKLIGEN  inte ge kriminellanätverk mer inkomster än de redan har, så alkohol ska förbli lagligt även om som du säger det har en hel del mer problem än cannabis,

Jag är medveten om det problemet och håller naturligtvis med dig. Jag vill bara att man ska förstå hur farlig och förödande alkoholen är i väldigt många hem i Sverige men ingen verkar höja på ögonbrynen.
Svar på tråden Min pojkvän röker cannabis