Inlägg från: Anonym (Va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va?)

Min pojkvän röker cannabis

Anonym (Em) skrev 2021-12-23 10:00:46 följande:

Nej, du överdriver inte, du snarare underreagerar. Men du väljer ju själv om du vill vara tillsammans med en missbrukande knarkare eller inte. Men räkna med att inte kunna styra hur ofta han röker på. Uppenbarligen är drogen viktigare för honom än vad du är. Själv skulle jag aldrig vara tillsammans med en missbrukare, så luffigt att inte kunna hantera sig själv på ett bättre sätt. Extremt avtändande och osexigt.

Man får hoppas att han iaf odlar själv så han inte är en del av den samhällsförödande droghandeln.

Jaa och därmed begår en till olaglig handling. Det var ju ett jättebra tips...
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Anna) skrev 2021-12-23 11:26:50 följande:

Det är skillnad på bruk och missbruk.

Det är ändå olagligt och det är bara att acceptera.

Jag skulle aldrig inleda nåt med en missbrukare oavsett drog, laglig eller ej.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (För legalisering) skrev 2021-12-24 12:17:14 följande:

Jag är för en legalisering av cannabis, det är för mycket stigmatisering kring detta.

Använder det inte själv, har provat när jag var ung (ca30 år sedan) men det gav mig ingenting.

Har vänner som röker cannabis och är för deras rätt att få göra det.

Skulle dock inte välja en partner som varken röker på mer än enstaka tillfällen, max någon gång per år, eller någon som super.

Något att tänka på för de som brukar cannabis är att låta bilen stå ett par veckor då det tar lång tid för THC att lämna kroppen. 

En nära anhörig glömde att han rökt för några dagar sedan, det kostade honom körkortet.

Påminn oss gärna om varför du är för en legalisering.

Röka en gång och sedan inte kunna köra bil på några veckor?

Skulle det fungera för en Svensson med familj och arbete?
Svar på tråden Min pojkvän röker cannabis