Inlägg från: Anonym (Qq) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qq)

Min pojkvän röker cannabis

Hur tänker ni långsiktigt i förhållandet? Har varit i samma situation som dig. Väntar nu barn tillsammans. Min sambo åkte nyss dit för att ha thc i blodet under en körning. Körkort och jobb tappades. Livet känns lite åt helvete och förhoppningsvis så håller han det han säger och slutar helt och hållet. Är ett barn med i bilden så blir situationen ännu värre om det skulle ske igen. Att röka lite är verkligen inte oskyldigt, även om man försöker intala sig det.

• Anonym (Qq)
    Anonym (F) skrev 2021-12-25 10:14:05 följande:

Vad tänker du göra om han röker på igen? Hoppas du förstår att ni båda riskerar vårdnaden om barnet ifall du inte sätter ner foten om det här, och att du lämnar honom om han fortsätter. Att välja mellan ett barn och en joint borde vara ett lätt val.

Jag har sagt att jag inte kommer att vara med i bilden. Tänker aldrig utsätta mitt barn för någon otrygghet så det är en självklarhet. Sen kan man inte säga att det är ok att bara röka någon enstaka gång ibland. Sitter fortfarande i blodet ett tag efter och du vet aldrig när du blir stoppad eller åker på piss. Att folk försvarar rökandet är helt sinnes när man vet konsekvenserna.
Svar på tråden Min pojkvän röker cannabis