Barnens morfar försöker få kontakt med barnen
Mina barn får tycka vad de vill om att de inte får träffa sin morfar. Jag tycker att en relation skall man våra och de har han inte gjort. Att kontakta alla mina vänner och smutskasta min man är inte nått man gör. Jag har har ingen släkt kvar för att han suttit och gråtit hos dem över vad min man ?gjort? mot honom. Han förtjänar inte en relation.
Vi har inte pratat skit om morfar inför barnen. De har bara ingen relation. De frågar inte efter honom & vi bor inte i samma stad så de träffar honom aldrig heller.
Bara för att man är släkt tycker jag inte att man har rätt till umgänge.
Sen att ansöka om besöksförbud förstår jag innebär möjligt men detta måste ta slut för de kommer aldrig få träffa honom så länge jag har vårdnaden.
Jag tycker at5 du ska berätta för dina barn vad din pappa gjort, de är så stora nu att de kan ta det och det är nödvändigt för att de ska göra sin egen uppfattning om de vill ha kontakt med honom eller inte längre fram. Dessutom är det viktigt att de vet hur det ligger till så att han inte kan smutskasta er föräldrar inför barnen.
Det du kan göra just nu är antingen att returnera julkorten eller bara ignorera och inte låta honom ta mer av din tankeverksamhet och energi. Ta inte någon kontakt med honom för att be honom sluta, bara ignorera.