• engstrom79

    Barnens morfar försöker få kontakt med barnen

    Jag har i många år kämpat med relationen till min far. Han ljuger om allt, har aldrig pengar och levt på mig och min man under många år.

    Han startade ett företag för ca 15 år sedan där min man gick in och hjälpte honom med pengar. När det tillslut fick i konkurs så skyllde min pappa allt på min man. Han mailade och skickade sms till våra vänner om vilken skurk min man var.

    I samma veva tog det slut med han och hans sambo och då bombade han oss med information om hur hon förskingrat pengar & skickat dem till terrororganisationer. När jag kontaktade henne så blev hon helt bestört över anklagelserna, de hade tagit slut för att han bla ljög så mycket.

    För ca 3 år sedan fick jag nog och bad honom aldrig kontakta min familj igen. Han har fortsatt skicka julkort till barnen som är 11 & 13. Jag har plockat bort dem då de bara skapar oro för dem.

    I breven skriver han om hur de skall kontakta honom mm. Jag är så rädd att han smutskastar deras pappa som han gjort inför våra vänner. Att han skall ljuga och förvrida dem. Jag gör det för att skydda dem helt enkelt och för att dem inte skall utsättas för hans manipulation.

    Nu till min fråga. Jag har skickat tillbaka alla brev han skickat till honom. Men kan jag hota honom med besöksförbud om han inte slutar. Vi kommer aldrig ha en relation. De kan träffa honom när de blivit vuxna & han själv bedöma om de vill umgås.

  • Svar på tråden Barnens morfar försöker få kontakt med barnen
  • Anonym (Psykopat)
    LadyJane skrev 2021-12-26 13:33:15 följande:

    Det tror inte jag heller att han kommer att göra däremot tror jag att barnen kommer att vända sig emot dig och den manipulering de tvingas utstå från dig. Jag tror risken att de bryter med dig är mycket stor och då kommer de säkerligen att polisanmäla dig för de brott du de facto begår.

    De kommer ju heller inte ha svårt att bevisa detta då det dels finns vittnen på sänd post (morfar) och du dels skickat tillbaka detta.

    Man kan helt enkelt inte göra vad man vill som förälder eftersom man inte äger sina barn.


    Men ts pappas beteende är helt acceptabelt? Jag tror inte att barnen kommer bryta med ts när de får veta vilken psykopat deras morfar är, snarare kommer de inte vilja träffa någon som behandlat sina föräldrar på ett så vidrigt sätt vilket är helt förståeligt. Otroligt att du tar morfars parti i det här, men det säger mycket om dig.
  • LadyJane
    Anonym (Psykopat) skrev 2021-12-26 14:33:14 följande:
    Du kanske själv är psykopat. Om du inte inser att det pappan gjort är sjukt och inte står i relation till att ts inte låter barnen träffa någon som betett sig så illa så finns det nog anledning att tro att du är psykopat precis som ts pappa
    Det är inte ok att påstå sådana saker enbart grundat på att du har en annan åsikt. Du ska kunna argumentera för din åsikt utan att dra till med sådana här grova påhopp.

    Ingen har försvarat pappan i tråden men eftersom han inte är här i tråden och kan ge sin version och sin syn på saken kan man bara ha åsikter om de fel TS de facto gör gentemot sina egna barn. De är faktiskt inte bättre i sammanhanget av manipulation.
  • LadyJane
    Anonym (Psykopat) skrev 2021-12-26 14:38:58 följande:
    Men ts pappas beteende är helt acceptabelt? Jag tror inte att barnen kommer bryta med ts när de får veta vilken psykopat deras morfar är, snarare kommer de inte vilja träffa någon som behandlat sina föräldrar på ett så vidrigt sätt vilket är helt förståeligt. Otroligt att du tar morfars parti i det här, men det säger mycket om dig.
    Nu gör du ett klassiskt misstag och tror att allt är antingen svart eller vitt. Bara för att man inte klubbar ner pappan så betyder det inte att det är ok. Däremot är det faktiskt rätt utsiktslöst att argumentera över pappans alla fel eftersom han aldrig någonsin kommer att ta till sig av det jag säger.

    Man kan också prata om varför man skulle göra det, för att stryka TS medhårs och heja på att hon gör rätt som polisanmäler och stjäl barnens post?

    Kommer inte att ske eftersom det är två som dansar tangp här och TS gör minst lika mycket och likartade fel som pappan. Jag lägger energi på den som kanske kan reflektera över sina egna fel och kanske gör om och gör rätt istället.
  • Anonym (Casanova)

    Visst finns det gott om idioter i världen... Men...

    Fattar inte... Skulle pappan vara helt normal... Sen efter det att han fått pengar till att starta företag, bilar och allt annat som nämnts och i samband med det helt plötsligt blivit en idiot som mordhotar, och ringer runt till bekanta och snackar skit?

    Verkar konstigt. Är det en sådan snabb personlighetsförändring vill man ju veta om han fått en smäll i skallen eller har en hjärntumör eller annat sjukdom. Har han varit sådan hela tiden fattar jag inte pengarna, bilarna och det där.

  • Fossil
    Anonym (Psykopat) skrev 2021-12-26 14:33:14 följande:
    Du kanske själv är psykopat. Om du inte inser att det pappan gjort är sjukt och inte står i relation till att ts inte låter barnen träffa någon som betett sig så illa så finns det nog anledning att tro att du är psykopat precis som ts pappa
    Så charmerande att anonymt sätta psykopatdiagnos på personer med en annan åsikt.
    Modigt, jättemodigt verkligen.
  • engstrom79

    Han har alltid varit manipulativ och aldrig ansett att nått i livet varit hans fel. Han har drivit så många företag som gått i konkurs men enligt honom varit kollegans fel än att det skulle vara hans fel.

    Han har blivit vräkt från lägenheter då han inte betalat hyran. Då han hela sitt liv levt på hans sjukpension har han aldrig haft pengar. Vi har hjälpt honom hela tiden men aldrig har de varit nog, han skall ha mer.. Han skulle få hyra min lägenhet då jag flyttade ihop men hon man.

    Han betalade aldrig hyran och skylde på borttappad avi, fel utbetald pension mm. Han fick låna pengar till en bil av mig. 50000kr trodde aldrig jag skulle få tillbaka pengarna & de fick jag aldrig. Efter ett år krockande han den och då han inte försäkrat den så hade han inte råd att laga den. Han sa att den var försäkrad och att försäkringsbolaget skulle hämta den från vår tomt. Men när 4 månader gått så ringde jag folksam och undrade varför den skulle stå hos oss iaf för på en verkstad. De informerade då att bilen var oförsäkrad. Då skrotades den

    Min man gick in i hans bolag för att hjälpa honom då man inte får sitta en person i styrelsen. Han lånade över ut 4 miljoner för uppstart.. ( min man har lovat mig att aldrig göra affärer med min pappa man men gjorde det pga av empati. Jag har bett min pappa aldrig be min man om pengar för min man är för snäll och vill alltid hjälpa till. jag vet även hur det skulle sluta. Att vi skulle bli ovänner & relationen skulle sluta.

    Efter nått år av förluster så gick företaget i konkurs. Pappa skylde allt på min man som aldrig varit delaktig i företaget. Vilket han inte heller skulle vara då han har annat. Min pappa anmälde då min min man för trolöshet mot huvudman som sedan lades ner. Under förhöret som pappa tagit del av kallade min man honom parasit och en som bara tar av folk.

    De var då det slog slint för honom ( min far). Han ringde runt till folk, mailade och skickade sms. Det fanns ingen hejd på vilka han kontaktade.

    Min pappa har aldrig varit elak men har en snedvriden syn på verkligen. Han har haft det sen barnsben. När min mamma träffade pappa sa Tom farmor till henne att inpassad sig för pappa för han ljuger om allt men han menar inget illa. Han ser bara till sitt eget bästa. När jag drabbades av Cancer satt han och grät över hur han skulle berätta för farmor att jag skulle dö. Inte hur vi tillsammans skulle ta oss igenom det här.

    Jag skyddar mina barn från lögner och förtal. Jag önskar att jag sluppit leva med pappas lögner under min uppväxt. Mina föräldrar skildes pga att det uppdagades att min pappa hade en familj på en annan ort då han reste mycket i jobbet till utlandet. Vi har bråkat större delen av min uppväxt och från och till inte haft nån relation. De tar så mycket på mina krafter att alltid vara orolig vad har ställer till med här bäst så att inte ha honom i vårt liv är bäst för alla.

  • molly50
    Anonym (Helena) skrev 2021-12-26 14:58:19 följande:
    Du är ju helt vrickad, sitta och kalla debattörer för psykopat?
    Se dig i spegeln du, gör det.
    Jag håller med om att det inte är ok att ge andra epitetet psykopat.
    Men jag vet inte om jag tycker det är så mycket bättre att kalla någon vrickad heller.
  • Anonym (Bloom)
    Fossil skrev 2021-12-26 14:02:49 följande:

    Att idiotförklara andra anonymt är lägre än lägst så hur skulle du vara ett enda dugg bättre än den du så fegt målar ut som "inte riktigt klok"?


    Jag tycker inte att det är klokt att på det sättet som hon gör använder ts pappas beteende mot henne och använder slag under bältet genom att hugga till där det sårar som mest, tycker det är märkligt att det du anser att det jag skrev var så mycket värre. Att skriva att jag anser att det hon skriver inte är riktigt klokt tycker inte jag är så konstigt med tanke på att jag ser det hon skrev som riktigt jävla illa. Personer som vrider och vänder på saker och använder det emot folk är inte kloka enligt mig. Tycker du det var ok att hon skrev som hon gjorde? Oberoende av vad jag sen skrev?
  • Anonym (Bloom)
    Jamesdio skrev 2021-12-26 16:58:46 följande:

    Vilken historia! Lite så att man undrar om någon har lite drag av mytomani?


    Det är exakt så det blir när man har personer i sin närhet med diverse problem, det låter helt galet för att vara sant, men det är en verklighet för väldigt många.
Svar på tråden Barnens morfar försöker få kontakt med barnen