Koksaltlösning bakteriedödande?
Är koksaltlösning bakteriedödande?
Är koksaltlösning bakteriedödande?
Let me fucking google it for you.......
www.allas.se/halsa/huskurer-mot-forkylning-och-andra-akommor/116768
Till viss del beroende på vad den används till. Vid sårtvätt oftast tillräckligt. Är såret varigt kan man behöva starkare saker.
Beror på vilken bakterie det handlar om.
Beror på vilken bakterie det handlar om.
Till viss del beroende på vad den används till. Vid sårtvätt oftast tillräckligt. Är såret varigt kan man behöva starkare saker.
G>oogla
Först måste man komma ihåg att det finns miljarder olika bakterier. Koksalt dödar de allra flesta men bland de halotoleranta , som det heter, finns det en hel del obehagliga sjukdomsalstrande stafylokocker t ex.
Först måste man komma ihåg att det finns miljarder olika bakterier. Koksalt dödar de allra flesta men bland de halotoleranta , som det heter, finns det en hel del obehagliga sjukdomsalstrande stafylokocker t ex.
Nej det är inte bakteriedödande, däremot spolar det ju rent.
Nej det är inte bakteriedödande, däremot spolar det ju rent.
Den sortens koksaltlösning man tvättar sår med har samma salthalt som människokroppen. Jag tror knappast att den tar död på några av de bakterier som är farliga för människan.
Visst gör den det, det är just därför man tvättar sår med den. Osmosen är dödlig för prokaryota rackare.
Vad menar du?
Tack för svar. Vilka fler är halotoleranta? Om jag tvättar ett sår med koksaltlösning en gång, kommer bakterierna försvinna med en gång eller växa till igen så jag måste rengöra flera gånger?