• broderbob

    Är det värt att skaffa Win 11 då jag måste köpa ny dator

    Hej! Jag går i tankar om att skaffa Win 11 , mitt problem är att jag kan inte uppgradera datorn till Win 11 , så om jag vill ha den nu är det enda alternativet att köpa en ny dator och kanske vänta ett tag till priserna börja ralla på dom -är öppen för alla b ra förslag (Har alltid haft en DELL dator och trivs med den, andra bra datorer?

  • Svar på tråden Är det värt att skaffa Win 11 då jag måste köpa ny dator
  • SprucknaGummit

    Självklart! 

    Jag hade samma problem som du med att uppgradera datorn till Windows 11 pga. att den "inte uppfyllde kraven", Jag lyckades dock då jag köpte en installationsguide för Windows 11 på www.winguider.se
    I den installationsguiden så ingick en fil som jag bara körde, loggade ut ur Windows 10, startade sedan om datorn och provade att uppgradera datorn via Microsofts officiella webbplats för uppgradering till Windows 11: www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11

    Det fungerade jättebra, jag körde Windows update och har sedan dess inte haft ett enda problem med datorn...

    Men väljer du att köpa en nyare "ny" dator (dvs. en som nyligen släppts ut på marknaden) så medföljer Windows 11 utan extra kostnad..

    Köper du en ny dator som levereras med Windows 10 så uppgraderar du den lätt till Windows 11 genom att besöka: www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11 och under "Installationsassistenten för Windows 11" klicka på: Ladda ned nu!

    Svårare än så är det inte.. (och Windows 11 är bättre optimerad än Windows 10, bättre minneshantering, stabilare och i min mening mycket snyggare och modernare.. Med inga nackdelar som jag stött på..)

Svar på tråden Är det värt att skaffa Win 11 då jag måste köpa ny dator