Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Vad frisörer avskyr

Anonym (frisören-sören) skrev 2021-12-29 07:09:19 följande:
    Vad frisörer avskyr

9. Kunden som avbokar på för kort varsel och blir arga när de får höra att de kommer bli debiterade. Då de "ligger på sjukhus" eller att "någon nära dött" 
    Ja det är jättetråkigt, men ALLA som avbokar på för kort varsel kommer med en sådan ursäkt för att slippa betala. Det står klart och tydligt i våra bokningsregler att vi debiterar. Det blir inkomstbortfall för oss och ofta har vi nekat andra kunder tiden. Du skulle väl inte ge bort delar av din lön till folk åt höger och vänster för att de hamnat på sjukhus? Du kan fråga dig själv varför du tycker att vi ska ge dig av våran (rätt låga) lön när ansvaret ligger hos dig? 

Tack för mig! Hoppas någon tar åt sig!

Det beteendet hade fått mig att byta frisör.

Det kan väl ändå inte hända så ofta? Och är den slanten det kostar att avboka värt mer än ett liv?

Jag hade till och med varnat alla jag känner för dig.
  • BeautifulLiz
    Anonym (Aldrig) skrev 2021-12-29 10:50:51 följande:
    Samma här! Jag väljer aktivt bort salonger med de villkoren. Nu har jag en fantastisk frisör, som utan att blinka avbokade min tid när min farmor mycket hastigt låg för döden samma dag som jag skulle klippas. Å andra sidan har han bokat om och justerat tider för egna åtaganden och sjukdomar.

Jag jobbar administrativt inom vården och min region har vårdgivare fått instruktioner om att hellre fria än fälla vid sena avbokningar som egentligen ska rendera straffavgift. Ringer en patient fyra timmar innan ett besök och avbokat på grund av magsjuka, ska man alltså inte debitera. Hellre avbokat besök, än att patienten kravlar sig dit och smittar hela mottagningen. Men det kanske TS föredrar ändå?
    Precis, och nu under pandemin då?
    "Äh, jag har bara lite symtom så jag går ändå för jag vill inte förlora 500 kronor", sen får frisören Covid och smittar hälften av kunderna.

Nej, lite smidig får man lov att vara.
Svar på tråden Vad frisörer avskyr