Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

Vad frisörer avskyr

Både förstår dig och inte förstår dig. Jag är också frisör, och kan störa mig på vissa av sakerna - om jag själv har en dålig dag. Överlag förstår jag ju däremot att kunderna VILL göra rätt (vid schamponering, när de försöker "hjälpa" genom att vinkla huvudet m.m.), då får man ju vänligt förklara istället. Det är inte självklart för kunden, helt enkelt, bara för att en själv gör detta dagligen.

Sedan det där med barn som följer med - har inga som helst problem med det. Har full förståelse för att alla inte kan få barnvakt, och jag anser ändå att föräldern ska kunna klippa sitt hår. Tror f.ö. att andra som är där på -egentid- istället kan tycka det är skönt att veta att barnet som kanske ställer till med något INTE är deras huvudvärk Tycker det är kul med barn som ställer 1000 frågor, men då gillar jag ju barn också.

Låter för mig som att du är ganska less på jobbet, faktiskt...

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Va?) skrev 2021-12-29 10:31:17 följande:

Det där med barn håller jag med ts om.

Du kanske tycker att det är roligt med barn, bus och tusen frågor. Men jag som betalar för en bahandling samt en timmes lugn och ro vill INTE störas av andras ungar.

Det borde vara en regel att ungar inte följer med, iallafall om ni är någon av de lite mer exklusiva och dyrare.

Salongen på hörnet? Ja, kanske. Men inte annars.

Det finns ingen gång jag uppskattar bråka, frågvisa ungar när jag betalar för den tid jag tvingas se och höra detta.

Eftersom barn inte får vara på förskolan för frisörsbesök och alla inte har tillgång till barnvakt så är det sånt man får stå ut med helt enkelt, även om man är som du. MEN jag vet att det finns vissa salonger som är barnfria - ofta då ställen som erbjuder lite mer avslappningsbehandlingar (sällan renodlade frisörsalonger då). Men det kan vara värt att kolla upp!
Svar på tråden Vad frisörer avskyr