Vad frisörer avskyr
Jag tror nog att jag aldrig varit med om att frisören håller tiden, faktiskt. Oavsett salong har det alltid varit minst några minuters förseningar, ibland upp mot 20.
Jag förstår att sådant kan hända, men lite tröttsamt är det allt. Det minsta man kan förvänta sig är väl viss förståelse för att en kund också kan bli sen.
Angående toalettbesök kan jag också fråga precis när det blir min tur. Anledningen är helt enkelt att jag inte vill trava fram och störa någon som klipper genom att fråga var toaletten finns, så jag väntar tills någon är ledig. Av omtanke alltså, men kanske blir det fel ändå.
Vad gäller barn är det en del av paketet. Finns väldigt få ärenden som ger rätt att ha barnen på förskola och alla som jobbar med service får därför finna sig i att barn följer med ibland. Barn är med i affärer (butiksbiträdets arbetsplats), på apoteket (apotekarens arbetsplats), bilservicen och massa andra platser. Vad ska man liksom göra annars? Har man inte barnvakt är det förstås inte läge att gå på två timmar lång behandling med en tvååring, men en enkel klippning med ett barn i sexårsåldern är inget konstigt.