• Anonym (Nyfiken)

Vad menar ni män med kurviga kvinnor?

Jag har en fundering. Vad menar ni män när ni säger att ni gillar kurviga kvinnor? Syftar ni på kvinnor som har några extrakilon eller syftar ni på feta kvinnor? Eller är det helt enkelt smala kvinnor med smal mage, höfter, stora bröst och rumpa ni syftar på? Eller är det viktiga inte hur smal/tjock man är utan att man har bröst och rumpa?

Jag har märkt att många tjocka kvinnor verkar tro att män syftar på dem när de säger att de gillar kurviga kvinnor men är det verkligen så?

• Svar på tråden Vad menar ni män med kurviga kvinnor?
  • Anonym (Andreas)

Det ligger väl lite i betraktarens öga vad som anses vara kurvigt. En del män anser att det är kurvigt bara hon har bröst fast är smal för övrigt och en del pratar om kurvigt med stor övervikt...

• Anonym (Y)

Vi syftar inte på tjocka kvinnor. Gillar man tjocka kvinnor så kan man säga att man gillar just tjocka kvinnor och inte försöka linda in det.

Med kurviga kvinnor så menas kvinnor som har höfter, bröst och rumpa. Midjan ska vara tydlig. Om man är kurvig så kan man ha några extrakilon eller vara smal men man ska inte vara tjock.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-12-29 18:02:01 följande:

Det ligger väl lite i betraktarens öga vad som anses vara kurvigt. En del män anser att det är kurvigt bara hon har bröst fast är smal för övrigt och en del pratar om kurvigt med stor övervikt...

Jag vet. Frågan är vad DU tycker?
  • Tecum

En kurvig kvinna har tydlig midja och markerade höfter och bröst. Några extra kilon gör inget men tydligt överviktiga räknas inte till de kurviga. De som säger det ägnar sig år önsketänkande...

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-12-29 18:08:04 följande:

Jag vet. Frågan är vad DU tycker?

För mig är det klassisk timglasfigur. Lite Marilyn Monroe
  • Anonym (Mer)

I min värld så är kurvig kropp ett finare alt fegare sätt att beskriva stora bröst.

Är iaf betydligt enklare o säga till en tjej att man gillar kurviga kroppar ist för stora bröst.

• Anonym (Tuck)

Kurvig är ju kvinnor som har större byst och höfter/rumpa än deras kroppsfetthalt skvallrar om, det vill säga naturligt stora bröst och breda höfter med fettansättning primärt där. Den som har större byst och rumpa på grund av kroppsfett som sitter jämt fördelat är ju snarare mullig.

Svar på tråden Vad menar ni män med kurviga kvinnor?