• Emma1b

Gravid efter MA

Hej!
    Jag är också gravid efter MA. Plussade på första ivfen i oktober men på 8veckorskollen med VUL visade det sig attdet stannat av i v 4+4.

Ny insättning 14 januari och nu har jag plussat igen. Glad men sjukt orolig så klart, har en del jobbiga tankar som "om det inte gick förragången, varför skulle det gå denna gång?

• Emma1b

Hej!

Vilken vecka är du i? Jag är i 5+4 idag, så jag längtar till vul i vecka 8. Tjatade mig till blodhcg på min inskrivning på mvc idag. Inte fått svar än. Jag har liksom svårt att våga tro att detta är på riktigt, att det faktiskt kan gå vägen...

• Emma1b

Idag var jag på vul och fick se ett tickande hjärta! Och ändå vågar jag inte riktigt tro att det kommer gå vägen den här gången! Och det blev så tydligt för mig hur traumatisk det var på vul i november när mitt ma konstaterades. När jag la mig i gynstolen var jag helt 100 på att hon skulle säga att det tyvärr inte fanns något hopp. Men tvärtom såg allt bra ut,och hag såg ju tydligt med mina egna ögon pulserandet. Men ändå vågar jag inte tro på det!

• Emma1b

Hur går det för alla? I torsdags fick jag svar på mipt, allt såg bra ut, inga avvikelser!! Och jag fick veya attdet är en lillasyster, vilket också gjorde mig glad. Så hela torsdagen svävade jag på små moln. Men sen smög sig oron på igen, tänk om de hittar fel på kub som inte beror på kromosomfel? Bred nackspalt kan ju tydligen bero på hjärtfel också. Eftersom jag betalade nipt privat kommer jag ändå göra kub, just föratt de kan hitta andra fel. Men suck, blir så less på mig själv!! Jag hade ju verkligen trott att om nipt har bra, då skulle all oro släppa!! Och jag har ju "bara" haft ett ma, då hade det avstannat redan v 4×4, så jag är ju långt förbi det. Och ändå vägrar oron släppa. Hur hanterar ni andra oron?

• Emma1b

Nu har jag fått tid för kub på onsdag, jag har ju redan gjort nipt och vet att kromosomerna är som de ska,men är livrädd att de ska hittaabdra fel. Eller att hjärtat helt enkelt inte slår... Fram till onsdag ska jag försöka tänka på andrasaker än graviditeten, och OM det ser bra ut på onsdag ska jag börja tro på detta. Och börja berätta :)

Svar på tråden Gravid efter MA