• Anonym (Lost)

Få tillbaka sitt ex - Ingen kontakt i 30 dagar

Min särbo avlutade vår 1.5 åriga relation för två veckor sedan. Vi bytte grejer med varandra för en vecka sedan. Vi bråkade inte på något sätt, utan gick lugnt och sansat. Det har för övrigt varit en lugn relation. Fick till och med en kyss på kinden och en kram, innan vi skildes åt. Olika livssituationer enligt mig, olika viljor och syn på boende, enligt henne, var orsaken till uppbrottet. Bara fem dagar innan sa hon att hon vill vara med mig och två veckor innan, sa hon spontant att hon älskade mig. Det kom lite som en blixt från klar himmel för mig. Det finns ingen ny med i bilden,

Nu till min fundering. Läser man runt, verkar enda möjligheten att få tillbaka sitt ex, att bryta kontakten totalt dvs varesig via telefon, meddelanden, mail, sociala medier och inte råka träffas av ?misstag? ute. Vad är er erfarenhet? Vad är det som fungerar om man vill ha tillbaka sitt ex? Nu har det gå ett snart en vecka, utan kontakt.

• Svar på tråden Få tillbaka sitt ex - Ingen kontakt i 30 dagar
  • Anonym (Nej)

Att exet vill komma tillbaka

• Anonym (Gäller bara för kvinnor)

Fast dessa råd gäller enbart kvinnor eftersom män och kvinnor funkar och tänker olika. Män får intresse när de får jaga och kvinnor inte hör av sig. För kvinnor är det tvärtom, de tolkar mannen som ointresserad och tråkig om han inte hör av sig/tar initiativ.

• Anonym (.)

Man bryter kontakten helt och går vidare i livet.
    Det är den som lämnar som får ta kontakt och det kanske aldrig sker.

Men om det gör det så är det den personen som får lägga ett stort jobb för att komma tillbaka och visa att denne gjorde fel.

Men då kan du har kommit så långt att du anser att du förtjänar något bättre.

• Anonym (igen)

Hon har ju lämnat dig två gånger redan. Tycker du inte att det räcker? Du får helt enkelt vänta på att hjärtesorgen ska gå över.

• Anonym (ppp)

I ditt fall tror jag det är svårt att bli ihop igen. Du har väl skrivit förut härinne? 

Det enda man kan göra är att respektera att man inte ska ha kontakt (annars blir man en stalker) och hoppas på att den andra parten hör av sig. Gör denne inte det så gör inget att göra. 

• Friger

Släpp saken och gå vidare. Det är väl den hårda sanningen.

Att försöka tvinga dig på henne kommer bara att få motsatt effekt.

• Anonym (Johanna)

Att få tillbaka sitt ex handlar ju om att det måste finnas något nytt att komma tillbaka till. Något bättre. Något förändrat.

I ert fall handlar det ju om olika sätt att leva ert liv. Kan du erbjuda henne bättre konkreta möjligheter att få ihop era liv? Att man lovar saker hjälper ju inte om man sen inte kan utföra det löftet.

• Anonym (Lost)
    Friger skrev 2021-12-30 14:16:29 följande:

Släpp saken och gå vidare. Det är väl den hårda sanningen.

Att försöka tvinga dig på henne kommer bara att få motsatt effekt.

Nej, kommer definitivt inte att tvinga mig på, tänker att ångrar hon sig, får hon höra av sig, annars går livet vidare. Tvinga sig på, gör bara att hon tar än mer avstånd.
  • Anonym (Lost)
    Anonym (ppp) skrev 2021-12-30 14:12:01 följande:

I ditt fall tror jag det är svårt att bli ihop igen. Du har väl skrivit förut härinne? 

Det enda man kan göra är att respektera att man inte ska ha kontakt (annars blir man en stalker) och hoppas på att den andra parten hör av sig. Gör denne inte det så gör inget att göra. 

Vi har i och för sig, inte sagt att vi inte ska ha kontakt, men jag kommer själv inte ta kontakt. Tycker att det är ett bra sätt att respektera hennes uppbrott. Skulle vi träffas ute på stan, kommer jag naturligtvis att stanna upp och prata med henne, men mer som ?ytliga vänner? (om det nu fungerar). Om hon vill mig något, vet hon var jag finns.
  • Friger
    Anonym (Lost) skrev 2021-12-30 14:23:04 följande:
    Nej, kommer definitivt inte att tvinga mig på, tänker att ångrar hon sig, får hon höra av sig, annars går livet vidare. Tvinga sig på, gör bara att hon tar än mer avstånd.
    Låter vettigt.

Har varit med om ex som hört av sig. Oftast handlar det om att dom bränt sig på nästkommande kille. Mitt intresse är rätt svalt då.
Svar på tråden Få tillbaka sitt ex - Ingen kontakt i 30 dagar