Inlägg från: Ocdmänniska |Visa alla inlägg
  • Ocdmänniska

    Hjälp...skiljas eller inte..

    Är ledsen att du känner att du vill skiljas pågrund av det, men ärligt så förstår jag. Även om du älskar din man så räcker inte det alltid i ett förhållande.

    Skulle nog inte vilja vara gift med nån som aldrig kan stå upp för mig eller för sig själv heller, låter ju som han inte ens försöker underlätta för dig på något vis, inte ens med att plocka upp efter sin familj, hans familj är ju hans ansvar så tycker du först och främst ska sluta göra saker för dom, som att tex göra det trevlig,handla för dom. Sen får du nog allvarligt ta bort spriten när dom ska komma.

    Sen om dom ska komma så får din man fixa allt helt enkelt.

    Kanske han kan förstår allvaret om du säger att du funderar på att skiljas pågrund av det?

  • Ocdmänniska
    Fossil skrev 2021-12-30 16:33:50 följande:

    Du får ha med i beräkningen att om du skiljer dig för att du bl a vill ha en man som.... det kommer inte bli lätt att hitta en man som vill ha en ensamstående fembarnsmamma.

    Då skiljer du dig så lär du bli ensam, fast det kanske ändå är bättre som du har det nu.


    Om hon ens vill ha en man, men det är en otroligt dålig anledning för att stanna. Och finns säkert män som det inte skulle vara en deal breaker. Så ts tänk inte på detta!
  • Ocdmänniska
    Kakoona skrev 2021-12-30 16:37:47 följande:

    Har tron om att det finns en för alla.. ?? men att ha det så här kommer inte göra mig lycklig...


    Där har du väl svaret tyvärr, att detta kommer inte göra dig lycklig. Och du måste tänka på dig själv!
  • Ocdmänniska
    Kakoona skrev 2021-12-30 18:30:58 följande:

    Ja den är rätt trist ... minst sagt..

    Han är inte typen som säger ifrån och har sin familj på en hög piedestal..

    Han säger aldrig ifrån... om det inte är till mig då ????

    Dom bor långt i från oss, så de blir på automatik att när dom ska komma så bor dom här...

    När vi gifte oss, sa vi faktiskt att vi inte ville ha någon som bodde här då.. då tyckte dom att dom kunde bo i husbilen utanför, fast vi ville liksom vara själv...

    Då blev de sura miner.. för att dom fick ställa sig på en camping.. men nångång ville jag slippa deras "aura"...

    Hade bara önskat att min man hade kunnat säga stopp nångång.. Det behöver liksom inte bli bråk för att man säger ifrån eller markerar..

    Jag har sagt att jag inte vill vara en del av en familj som inte kan vara respektfull mot mig... Han säger att han är ledsen för detta men gör inget..

    Känns som jag har 2 alternativ..

    Stanna och acceptera att min man aldrig skulle stå upp för mig..

    Gå och försöka starta ett nytt liv...

    Han vet hur jag känner, men kan inte säga något, eller steppa upp och förstå allvaret..

    Nånstans mitt i allt detta börjar jag ju fundera om han ens vill leva med mig.. Hade han viljat de borde han väl "vakna" och börja agera?


    Är ledsen men det låter som att han har gjort sitt val. Att ställa sin familj högre än dig... vill leva med dig men han kommer nog inte förstå riktigt helt förrens du lämnar han. Han hoppas kanske att du ska leva med han och acceptera det där. Men du borde inte behöva leva så
Svar på tråden Hjälp...skiljas eller inte..