Vad är soc till för?
En lång historia men försöker göra den kort. Jag har genom en vårdnadstvist fått ensam vårdnad och är boendeförälder. Pappan har autism diagnos och problem med aggressivitet. Dömd för våldsbrott är han också. Även varit våldsam emot mig. Pappan har umgänge med barnet varannan helg. Nu har jag märkt att umgänget inte fungerar optimalt då barnet mått dåligt av pappans beteende och pappan har hotat min familj osv. Jag gjorde då en orosanmälan till soc att barnet tar skada. Soc säger att dom inte kan göra nånting eftersom umgänget är dömt i domstol.
Jag undrar vad socialtjänsten är till för? Dom får veta att ett barn far illa. Men dom säger bara - sorry, inte vårt problem. Jag blir så besviken på dessa myndigheter. Barnkonventionen finns inte. Jag försöker få hjälp att skydda mitt barn. Men inser att jag som vanligt får kriga ensam. Visst jag får gå till en tingsrätt igen, men trodde åtminstone socialtjänsten skulle stötta i situationen. Vi lever liksom till och med under hot och är en polisutredning. Soc säger bara : mm okej.
Så vad är soc till för undrar jag?