• Nutid

    Vilken sport/träningsform upplevels som sexig/attraktiv

    Vilken sport/träningsform upplevels som sexig/attraktiv.

    Det verkar vara viktigt för många att en framtida partner tar hand om sig själv och tränar och dessutom tycker många att idrottare är sexiga.

    Men är det skillnad på vilken motionssport man håller på med?

    Om en medålders man tränar t.ex. styrketräning, cyklar landsväg, orienterar, spelar innebandy, curling, kör cross eller rider. Spelar det någon roll vilket eller är det bara viktigt att han gör nått?

    Själv blir jag imponerand av kvinnor som håller på med sporter som cross, rugby, hockey eller liknande. (Jag tror att mer är jävlar annama inställningen än just att personen tränar jag faller för)

  • Svar på tråden Vilken sport/träningsform upplevels som sexig/attraktiv
  • Anonym (anonym)

    När det kommer till träning, så tycker jag dans är attraktivt. Lite beroende på typ av dans, men många dansare har fina kroppar och det ser bra ut med kroppskontroll.

    Sport som sådant är inte 'attraktivt' generellt tycker jag. 

  • Tow2Mater

    Yngre medelålder bergsklättring, skidor/snowboard, hockey, t o m fotboll.
    Aldre medelålder vete tusan om det finns. Fallskärmshoppning kanske. Glöm orientering, curling eller ridning; det ger negativ attraktionsfaktor.

  • Anonym (att han gillar vad han gör)

    Jag tycker att det är viktigast att han gillar vad han håller på med och gärna att det är något man blir vältränad av. Personligen har jag lite svårt för bollsporter så jag föredrar säg en kampsportare framför en fotbollsspelare.

  • Anonym (äää)

    Jag har nog aldrig tänkt i termer av att olika sporter skulle vara sexiga. 
    Visst ser ju idrottare vältränade ut osv, det kan väl vara sexigt men att själva sporten skulle vara det - känns märkligt att tänka. 

    Men om jag vänder på steken så kan jag i af tala om idrotter som jag inte attraheras av: boxning (för de slår varann gula och blå, får hjärnskakningar mm)
    Brottning: blomkålsöron 
    Styrkelyft och liknande: Bra till en viss gräns men när de ser så där jättestora ut, som stora fyrkantiga klossar som går runt och inte kan hålla in armarna till kroppen - finns det nåt hemskare? 
    Body building/fitness osv - samma som ovan - ok till en viss gräns. 

  • Anonym (Mja)
    Tow2Mater skrev 2021-12-31 03:13:04 följande:

    Yngre medelålder bergsklättring, skidor/snowboard, hockey, t o m fotboll.

    Aldre medelålder vete tusan om det finns. Fallskärmshoppning kanske. Glöm orientering, curling eller ridning; det ger negativ attraktionsfaktor.


    Jag som ryttare själv tyckte som singel att det kunde vara en fördel med en man som iaf hållt på lite ned ridning (eller velat prova). Det kan ju ge roliga möjligheter att boka turridningar ihop tex, något jag själv uppskattar att göra på semestrar. Roligare för mig att inte hamna i långsamma-nybörjargruppen... :)
  • Anonym (anonym)
    Marie7 skrev 2021-12-31 11:54:12 följande:

    Hockey definitivt!


    Usch... alla tacklingar kan ju ge skador på hjärnan, dvs. dåligt omdöme att välja den sporten.
    Plus att, för mig personligen är våldsamma sporter så otroligt osexigt det bara kan bli.

    Vet inte om deras kroppar är fysiskt attraktiva? Svårt att se under all utrustning. :) haha.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym) skrev 2021-12-31 01:44:08 följande:

    När det kommer till träning, så tycker jag dans är attraktivt. Lite beroende på typ av dans, men många dansare har fina kroppar och det ser bra ut med kroppskontroll.

    Sport som sådant är inte 'attraktivt' generellt tycker jag. 


    Kan lägga till att en del som håller på med löpning pch friidrott ser bra ut. Men det får inte bli överdrivet liksom, som det lätt kan bli för 'proffsutövande'.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym) skrev 2022-01-02 17:18:52 följande:
    Kan lägga till att en del som håller på med löpning pch friidrott ser bra ut. Men det får inte bli överdrivet liksom, som det lätt kan bli för 'proffsutövande'.
    Och* ska det såklart stå. inte pch. Hatar att man inte kan redigera inlägg här på familjeliv.
  • Nutid
    Anonym (anonym) skrev 2022-01-02 17:19:52 följande:

    Och* ska det såklart stå. inte pch. Hatar att man inte kan redigera inlägg här på familjeliv.


    Kan inte annat än att hålla med, otroligt störande särskilt när man skriver på telefonen blir det lätt fel.
  • KittyK80

    Den sport man håller på med. Om man är bra på den. En nybörjare är inte så sexigt. Inte gifta män heller för den delen.

  • Anonym (Vatten, skog och berg)

    Tycker de allra flesta sporter är ett plus. Att ta hand om sin hälsa är attraktivt, precis som en kropp som ser hälsosamt vältränad ut.

    Rent utseendemässigt är kanske surfare och offpist-skidåkare finast, men är det för avancerat blir det för riskfyllt för min smak. 

    På gruppnivå tycker jag att simmare, orienterare, basketspelare och volleybollspelare är väldigt trevliga och att de som fostras inom dessa sporter blir attraktivt bra på att dra sitt eget strå till stacken utan att hetsa andra eller klaga på domaren. Finns säkert många fler sporter där utövarna bli likadana

    Till vardags gillar jag de som både har någon favoritträning (tennis, padel, löning... vad som) som utövas regelbundet och som samtidigt håller på med friluftsaktiviteter och testar nya grejer ibland på helger och semestrar. De som gärna åker på skidresa, de som gillar att åka långfärdsskridskor en riktigt fin vinterdag, drar på cykelutflykt med familjen, kan tacka ja till att testa padel med grannen för att grundsjälförtroendet till kroppen finns. 

    Bodybuilding och extrem fitness/styrketräning är i alla fall värst. Eller kanske tvåa efter sumobrottning. Ger gräsligt fula kroppar och känns vansinnigt utseendefixerat. 

Svar på tråden Vilken sport/träningsform upplevels som sexig/attraktiv